AppDay 2017

Loading Map....

Dato/klokkeslæt
Date(s) - 30/03/2017
09:00 - 16:30

Lokation
Enigma Museum

Kategori


App Day 2017: Skab mere forretning med apps
Udviklingen inden for mobil og apps har vendt op og ned på forbrugernes adfærd. Mobile brugere forventer i langt højere grad personaliseret kommunikation og inspiration, også når de køber ind via mobilen. De skræddersyede muligheder for at kommunikere personligt med modtagerne, som mobil og apps tilbyder, skaber samtidig et helt nyt potentiale for brand engagement og loyalitet hos brugerne, men stiller også store krav til virksomheder og medier, som arbejder med apps. Vores ønske er at give deltagerne masser af inspiration, således at de vil gå herfra med ideer til at skabe bedre forretning med apps og mobil.

 

8.30-9.00 Registrering og kaffe

 

09:00 Introduktion til App Day 2017

Morten Kamper, Danske Medier

 

09:15 Keynote: The future mobile app economy and how to successfully grab your share

As the app ecosystem continues to climb towards a $180 billion dollar industry, traditional industry incumbents as well as start-ups and mobile first companies will need to continually innovate to connect with consumers and drive value. Crowded App Stores and changing customer taste are requiring solid and comprehensive market data fundamentals to plan strategic and tactical action across product, marketing, business development and investments.

In this session, App Annie will explain how the app economy is likely to grow over the coming years; which factors are driving the growth, and where businesses should focus investment. They will also share insights from partnering with its global customer base on their day to day challenge to stay relevant and thrive in this dynamic environment. Leveraging their platform solution, they will show, how key industry players across the world are fuelling growth and driving change.

Territory Director Martje Abeldt, AppAnnie (Berlin)

 

09:45 The blueprint for app growth in 2017

En oversigt over nye trends og gældende præmisser i det globale app marked fulgt op af en analyse af typiske faldgruber og strategier for at undgå at ende som langt de fleste app-udviklere: i glemslen.
• Hvad sker der i forhold til downloads, revenue og usage i de primære app stores?
• Hvad kendetegner udviklere, der lykkes over tid og igen og igen?
• Hvad faciliterer en solid vækst-strategi for 2017?

Vice President Anders Lykke, Priori Data (Germany)

 

11:00 Anyone can build apps – the Future of Rapid Mobile App Development

Name a company that doesn’t have an app – and who would not need to maintain it, extend it, and even create new apps? Truth is that most companies have long ago realized the potential of mobile apps from the Mobile 1.0 static mobile info apps, to Mobile 2.0 transactional apps – and now they are moving to Mobile 3.0, where an increasing number of capabilities provide a rich mobile user experience connecting business systems, devices, sensors and assets, with employees, partners and customers.
As this creates an “enterprise app explosion” with an increasing number of apps, an increasing number of stakeholders, and increasing need for connectivity, a new trends has emerged: Rapid Mobile App Development – the concept of how more people can create more apps with less requirements for demanding coding skills.
Join Stephan Osseweijer to learn about the new trend and experience how to create an app, build it using re-usable components and integrate it to connected business systems.

Solution Architect  Alejandro Montenegro, Kony 

 

11:30 5 stages of mobile ad measurement 

How can you improve and take your mobile marketing campaigns to the next level.

Account Executive Jonathan Bregman, Appsflyer

 

12:00 Frokost

 

13:00 Cases

Be My Eyes
Bemyeyes er et projekt der via app forbinder blinde med seende over hele verden. For 2 år lancerede Be My Eyes den første app med stor global medieopmærksomhed og downloads i 150 lande, på 90 forskellige sprog. Siden har udviklingen ikke stået stille, og virksomheden fokuserer nu på online tilgængelighed for verdens blinde og svagtseende. Medstifter og direktør Christian Erfurt fortæller historien, inklusive udfordringerne og planerne.
Direktør Christian Erfurt, BeMyEyes

 

GoLittle
En af de helt store udfordringer ved at bygge og lancere en app er netop – lanceringen! For hvordan får man brugerne til at opdage, at app’en er lanceret, når den kæmper om opmærksomheden med hundredetusindvis af andre apps i App Store? Morten Resen er tidligere radio- og TV vært og har lavet en af Danmarks mest populære podcasts, hvor alle kan følge udviklingen af hans kommende app, GoLittle, fra en idé på et stykke papir til færdig app. Podcasten og brugen af sociale medier har skabt en enorm opmærksomhed omkring GoLittle, længe før app’en er lanceret. Hør, hvordan det er lykkedes Morten at skabe dialog med tusindvis af kommende brugere, der samtidig kommer med inputs til udviklingen af det færdige produkt.
Founder Morten Resen, GoLittle

 

Danske (Mobil) Bank 3.0 – Beta app udvikling i praksis
Følg med i udviklingen af Danske Banks nye mobilbank. Fra brugercentreret og agil app udvikling til aktivering af medarbejdere som ambassadører for den nye generation af mobilbank. Med udgangspunkt i en vision for fremtidens digitale(mobil) bank fortæller Inder Sapru om den gode kundeoplevelse og arbejdet med app’en. Hør om datadrevet rådgivning, økosystemer, responsive, omnichannel og meget mere.
Chefkonsulent Inder Sapru, Danske Bank

 

14:00 Den gode, mobile kundeoplevelse
Der indgår mange spørgsmål ved opstart af et mobilprojekt. Kræver projektet en app? Eller skal vi satse på det mobile web, og hvordan lægger vi den rette strategi for valget? Selvom dagen hedder app day, så er den hårde sandhed, at du måske ikke nødvendigvis altid har brug for en app. Men du har altid brug for et velfungerende mobilt website. Men hvad er vigtigt her og hvordan sørger du for at leverer en god oplevelse for dine mobile kunder.

Mobile Director Peter Kargo Bruun, DIS/PLAY

14:30 Pause

15:00 Sådan optimerer du din app til vækst
Mange virksomheder i dag bruger store summer på design og udvikling af apps, men glemmer at afsætte budget til løbende markedsføring, fastholdelse af brugere og de konstante forbedringer, som sikrer, at app’en performer bedre. Det er afgørende for synlighed og succes, at en app er i stand til at tiltrække de rigtige brugere og at de vender tilbage.
Direktør Brian Egerup Kjærulff, Mobtimizers

e-Handelschef Bjarke Mads Sejersen, Saint Gobain Distribution Denmark fortæller om Brdr. Dahls succesfulde fokus på retention. Via eksempler og tal viser han, hvordan det er lykkedes at fastholde folk, efter at de har hentet appen.

Head of App Performance Christina Vestergaard, Momondo fortæller om Momondos målrettede brug af push in app og deres resultater af arbejdet med at øge retention.

Panel: skab ROI på mobilen
Præsentationerne afsluttes med en paneldebat med mulighed for at stille spørgsmål. Panelet er modereret af Brian Egerup Kjærulff fra  Mobtimizers.

 

16:00 Værdien af apps skal måles af data

Fremtidens digitale vindere har styr på deres digitale landskab. Virksomheder med et modent digitalt økosystem har bedre forudsætninger for, at kunne møde kundens forventninger, og samtidig eksekvere hurtigere end konkurrenter. Virksomheder som PayPal og eBay baserer forretning på mobilfokus med en stærk infrastruktur. Mindre kan gøre det, men samspil med det bagvedliggende digitale økosystem er afgørende for at apps skal skabe værdi og levere den bedste kundeoplevelse.
Head of Business Development Kristian Friis, Shape

 

—————————————————————————————————————————-

 

Samarbejdspartnere:

Mobtimizers

 

 

DIS/PLAY

 

Appsflyer

 

Shape 

 

Registrer dig her:

Tilmeldinger er lukket til denne event.