Native Advertising

Loading Map....

Dato/klokkeslæt
Date(s) - 11/05/2017
09:00 - 12:30

Lokation
Horten

Kategori


Agenda
8:30 Registrering

9:00 Indledning
Morten Kamper, Danske Medier

9:10 Sådan bygger medier et native advertising kraftcenter
Oplægget præsenterer friske indsigter fra seneste aktiviteter, som blandt andet tæller:
– Verdens første globale undersøgelse af native advertising i magasin-industrien udarbejdet for magasinernes forening FIPP
– Verdens første globale undersøgelse af native advertising i nyhedsmedieindustrien udarbejdet for INMA
Direktør Jesper Laursen, Native Advertising Institute

9:45 Hvordan skaber native advertising journalistik resultater?
For at virke kræver native advertising troværdige historier i en sammenhæng, hvor målgrupperne befinder sig. Native journalistik skiller sig ud fra den klassiske journalistik ved at hoppe over den mur, der hidtil har adskilt journalistikken og reklamen. Det er journalistik, bragt i samarbejde med troværdige medier og skaleret efterfølgende, for maksimalt reach.
Direktør Michael Jeppesen, Must

10:15 Pause

10:30 The revenue streams of publishing houses have all but died or gone to California. How will media sustain their business moving forward?
Can native advertising help rescue media from themselves..?
(oplæg holdes på engelsk)
Head of Publisher Relations Rickard Lawson, Strossle

11:00 Case: Børsen
Annoncechef Joel Haviv

 

11:20 Case: Tattoodo
På få år er den danske start-up virksomhed Tattodo.com vokset til verdens største medie indenfor tatoveringer. Med en Facebook fanbase på over 16 millioner millenials er sponsoreret indhold den eneste form for reklame målgruppen bider på.
CMO Niels Ranum, Tattoodo og partner Trine Buus, PrettySocialMedia

11:40 Markedsføringslovens bestemmelser om Native Advertising
Native advertising reguleres af Markedsføringsloven der indeholder et generelt forbud mod skjult reklame. Desuden har de nordiske forbrugerombudsmænd udsendt et fælles standpunkt. Reglerne gennemgås.
Advokat Heidi Højmark Helveg, Horten

12:15 Danske Mediers vejledning om annoncørbetalt indhold
Danske Medier har udarbejdet en vejledning om native advertising til medlemmerne. Ifølge vejledningen skal enhver form for annoncørbetalt indhold i redaktionelle medier indeholde en klar og entydig tilkendegivelse heraf. Vejledningens centrale bestemmelser og Danske Mediers anbefalinger gennemgås.
Seniorkonsulent cand. Jur. Christina Moshøj, Danske Medier

12:30 Afslutning

Seminaret holdes i samarbejde med Horten og Strossle

Registrer dig her:

Billet type Pris Pladser
Danske Medier medlem kr600,00
Andre kr1.050,00

Felter med stjerne (*) skal udfyldes