Opdatering af MEDIEdatabasen

Alle danske fagblade, tidsskrifter, netmedier og magasiner

MEDIEdatabasen Danske Medier (tidl. “Specialmedie Databasen”)  er Danske Mediers opdaterede oversigt for mediegruppen fagblade, tidsskrifter, net- og specialmagasiner med alle centrale kontaktoplysninger for medierne.

 

Sådan opdateres:

Login til opdatering af medieoplysninger:
http://intranet.danskespecialmedier.dk

 

Mediedatabasen opdateres fra medio oktober til medio december, så alle centrale annoncedata om fagblade, tidsskrifter og specialmagasiner kan rekvireres for det kommende annonceår.

 

Har du ikke modtaget login og password allerede bedes du kontakte Henrik Thøgersen.

Herefter får du tilsendt koderne til dit blad.

 

Fremgangsmåde.
De fleste oplysninger kan redigeres og rettes direkte ved at klikke i feltet på de enkelte oplysninger.

Undtaget herfra er alle adresseoplysninger og konktaktpersoner. Disse oplysninger indgår samtidigt i Danske Mediers medlemsoplysninger, og alle rettelser (dvs. menu punktet “Kontaktoplysninger”) skal derfor mailes til sekretariatet.


Generelt.

Tilføj informationer ved at udfylde de tomme felter.
Når der klikkes ‘Opdater’ tilføjes automatisk et nyt felt under hver oplysningstype.

Klik generelt ‘Opdater’ hver gang du har rettet!

 

Menuen til venstre.

Øverst finder du en række centrale funktioner til at evaluere optagelsen og nedenunder links til de primære mediedata faneblade.

Brug løbende funktionen “Se rettelser LIVE” til at se dels hvilke oplysninger, der er opdateret samt hvad der mangler.

Godkend Mediedata = redigering er afsluttet og data opdaterede

Statistik = hvor mange sidevisninger og klik på mediedata og fanelade af brugere.

 

 

Brugervejledninger

Hente vejledningen der passer til optagelsestype i mediedatabasen:

Gratis profil – den grundlæggende opdatering

Betalt profil – den udvidede opdatering

 

 

Profileringsmuligheder

Der findes to former for optagelse i mediedatabasen:

1) Gratis – serviceoptagelse – kun de mest centrale data er medtaget.
Titel, branche, kontr. oplag, udgiver, frekvens/udgivelse/materialefrist, annoncepriser, annoncebetingelser, trykkeri

Se f.eks: Idrætsliv

 

2) Betalt optagelse.

Alle relevante kontaktoplysninger, priser og profilering indgår automatisk.
Der stilles en række værktøjer til rådighed for bedre profilering af mediets kvaliteter og rækkevidde:

Profilering med forside og bladre pdf/e-magasin
Egne læseranalyser og udvidet mediebeskrivelse
Fuld og offentlig kontaktdata oversigt
Stillingsannoncer
Web annoncer og nyhedsbrev
Abonnement og løssalg

Se f.eks.: Fjernvarmen

 

Priser

Betalt optagelse med udvidede profilmuligheder (pris for lbd år frem til 1/1-2017):

kr. 1.000,- for titler med annonceomsætning < 1.000.000 kr.
kr. 1.500,- for titler med annonceomsætning < 3.000.000 kr.
kr.2.000,- for titler med annonceomsætning > 3.000.000 kr.

Medier udenfor Danske Medier betaler et tillæg på 50 pct

 

 

Markedsføring fra mediedatabasen.

Titler, der er optaget med betalt profil, kan markedsføre titlerne – fremhæve i søgeoversigterne.

Princip – synlig blandt søgeresultater.
Vanskeligheden ved brede søgninger er ofte, at listen med potentielle medier er omfattende.

Den simpleste og mest effektive markedsføring er derfor at blive fremhævet når det er relevant:

I databasen kan hver titel derfor fremhæves med forside og fed font i forbindelse med søgeresultater efter
– alfabet
– stikord
– branche

Eks: FJERNVARMEN – Markedsføring i “fed” og med forside

Kontakt Henrik Thøgersen hvis du ønsker yderligere informationer – alt materiale er tilgængeligt efter login i databasen, herunder adgang til at reservere markedsføring.

 

DATABASENS TITLER.

Mangler et medie i databasen, kan du kontakte Henrik Thøgersen.