Dansk Online Index

Dansk Online Index (DOI) er den officielle måling af danskernes brug af internettet via PC, Mobil og Tablet. DOI giver et både overordnet og detaljeret billede af den samlede danske internettrafik og et unikt indblik i brugen af alle væsentlige internetsider i Danmark.

 

Siden 2007 har Gemius leveret online markedsmålingen til Danske Medier Research. Fra 1. januar 2016 og frem, vil det være TNS Gallup som står for leverancen af Dansk Online Index. Målingerne bygger på en kompleks og avanceret sammensætning af data fra et repræsentativt panel af mere end 25.000 danskere. Parallelt med panelet og den detaljerede registrering af de tilmeldte udgiveres trafik er etableret et mindre panel baseret på mindst 2.000 devices, hvorpå al internettrafik registreres og dermed danner et overordnet billede af den samlede danske internettrafik.

 

Dansk Online Index omfatter alle typer af devices og det er således muligt at kigge både på tværs af platforme og dykke ned i de enkelte platforme individuelt.  Dansk Online Index opgør også den socio-demografiske sammensætning af den danske internet-trafik.

 

De officielle markedsmålinger for 2015 leveres fortsat af Gemius og de månedlige toplister kan findes her.

 

I forbindelse med implementeringen af den nye måling i løbet af 2015 er der udsendt en række nyhedsbreve, der kan findes her:

Nyhedsbrev nr. 1 fra Danske Medier Research

Arkiv med nyhedsbreve fra og med nr 2

Tilmelding til nyhedsbrevet

 

Yderligere information om den nye undersøgelse kan fås hos Analysechef Thomas Gynild.

En række af de mest efterspurgte dokumenter findes her:

Teknisk beskrivelse vedr. implementering af scripts  (UK vers impl scripts)

Tekniske krav til implementering af Apps   (UK vers impl app)