Berlingske-resultat på 23,1 mio. kr.

Berlingske har ambitioner om vækst gennem opkøb

19. april, 2017 | Marked og økonomi

Berlingske Media fik i 2016 vendt et underskud i 2015 på 37,9 mio. kr. til et overskud på 23,1 mio. kr., fremgår det af nøgletal for Berlingske Media, som koncernen har offentliggjort.

 

Resultatforbedringen forklares med en fortsat digital vækst, tilpasning af virksomhedens struktur og et klart fokus på at udgive kvalitetsmedier på alle platforme.

 

Tilpasningen skete blandt andet gennem frasalg af Midtjyske Medier, Berlingske Avistryk og Netdoktor A/S. Dette samt en negativ udvikling i bladsalg og annoncesalg førte til et fald i omsætningen fra 1.633 mio. kr. i 2015 til 1.226 mio. kr. i 2016.

 

For 2017 venter Berlingske Media et bedre resultat end 2016. Det fremgår af en meddelelse fra koncernen, at Berlingske har ambitiøse mål om yderligere vækst. Det skal ske gennem løbende forbedring af de eksisterende brands, men også gennem opkøb af medier og virksomheder, som passer ind i Berlingskes strategi om at levere indhold af høj kvalitet til danskerne.

 

Læs hele nyhedsbrevet online