Dagbladskampagne ”Giv avisen videre”

Gennemføres i forlængelse af Nyhedsugen arrangeret af Avisen i Undervisningen

13. september, 2016 | Nyt fra Danske Medier| Unge og medier

Avisen i Undervisningen under Danske Medier gennemfører en annoncekampagne med temaet ”Giv avisen videre”. Det sker i forlængelse af aktiviteterne på landets folkeskoler i forbindelse med den årlige aviskonkurrence Nyhedsugen.

 

Kampagnen henvender sig til dagbladenes voksne læsere, ikke mindst forældre og bedsteforældre til skolebørn. Den oplyser om vigtigheden af, at vores tradition for en fri og uafhængig presse bliver givet videre til kommende generationer og opfordrer de voksne til at hjælpe med den publicistiske mission.

 

Der gennemføres en annoncekampagne med printannoncer i forskellige formater og webannoncer, der henviser til sitet www.givavisenvidere.dk”

 

Kampagnens bærende tema er ideen om at give avisen videre. Ikke bare i nuværende form, men som repræsentant og forsvarer af de værdier, som vores samfund bygger på.

 

Desuden skal kampagnen bekræfte modtagerne i, at avisen leverer overblik, struktur, troværdighed og sammenhæng – og leverer et nødvendigt modspil til det overflow af information, vi – og i særdeleshed vores børn – befinder sig i – samt sørge for, at vores børn får samme chance for at forstå verden, som vi selv har haft.

 

I ugerne 38-41 og 43-46 deltager mere end 24.000 skoleelever i aviskonkurrence Nyhedsugen. I 2016 deltager 27 dagblade. Se de tilmeldte klasser fra hele landet på aiu.dk/tilmeldinger

 

Læs hele nyhedsbrevet online