En fjerdedel af Informations oplag digitalt

Faldende overskud grundet omlægning af avisen

17. marts, 2017 | Marked og økonomi

Informations andel af digitale abonnenter voksede i 2016 markant, og ved udgangen af 2016 var en fjerdedel af bladets kontrollerede oplag digitalt, fremgår det af Informations årsrapport.

 

Informations oplag steg med 3,8 pct. i 2016 i forhold til året før.

 

Informations samlede omsætning var 120,8 mio. kr. i 2016. Det er 2,4 mio. kr. lavere end i 2015 og på niveau med 2014. Resultatet var før skat 1,021 mio. kr., hvilket er ca. en halv mio. kr. lavere end året før, og egenkapitalen er nu 32,467 mio. kr.

 

Avisproduktionen blev omlagt i 2016. Det har påvirket primærdriften negativt med afledte engangsomkostninger.

 

-Huset gennemførte en omlægning af produktionen, der er gået fra at være orienteret mod en daglig printavis til at gøre journalistikken klar til digitaludgivelse som første skridt. Vi øgede det afgørende abonnementsbetalte oplag, og vi kan levere et digitalt produkt, ofte sammen med en omdelt printavis i weekenden, som flere gerne vil have. Det styrker fundamentet for, at Information kan blive ved at levere uafhængig journalistik og være et forum for det frie ord, siger Informations adm. direktør Stine Carsten Kendal.

Læs hele nyhedsbrevet online