JP/Politikens Hus starter digitalt medie for unge

Chefredaktør fra Vice Benjamin Kürstein skal lede det nye medie

2. februar, 2017 | Unge og medier

JP/Politikens Hus lancerer senere i år et nyt digitalt nichemedie målrettet unge, skriver MediaWatch.

 

Chefredaktør og direktør for det nye medie bliver Benjamin Kürstein, der siden 2015 har været head of content og chefredaktør for Vice i Norden og tidligere har været på TV 2. Han ventes at tiltræde i april og skal være ansvarlig for at ansætte den nye redaktion.

 

Mediet bliver et gratismedie og skal finansieres af bannerannoncering og native advertising. Ekstra Bladets chefredaktør Poul Madsen vil ikke oplyse, hvor meget der skal investeres i det nye medie, men han oplyser, at målet er, at mediet skal nå break-even i det andet leveår og tjene penge året efter.

 

Det er Ekstra Bladets ledelse, der har stået for ansættelsen af den nye chefredaktør, men det nye medie skal køre selvstændigt ved siden af de øvrige publikationer i JP/Politikens Hus.

 

 

 

Læs hele nyhedsbrevet online