Mindre annoncefald for specialmedier i 2016

Danske Mediers annoncebarometer for specialmedier viser fald på seks pct. i 2016

17. marts, 2017 | Marked og økonomi

Annoncemarkedet for specialmedier – fagblade, tidsskrifter og specialmagasiner – kom helskindet ud af året 2016 sammenlignet med andre printmedier, viser indberetningerne til Danske Mediers annoncebarometer for Specialmedier, fagblade, tidsskrifter og specialmagasiner.

 

Annoncemarkedets fald fra første halvdel af 2016 rettede sig delvist mod slutningen af året, så faldet for hele 2016 blev på seks pct. i forhold til året før.

 

Stillingsmarkedet sig for positiv vækst til 17,4 pct.,af den samlede omsætning, heraf en større del som online stillingsannoncer. Separat udgør online annoncering 15 pct. af omsætningen. Dermed er traditionel tekstsideannoncerings samlede andel af omsætningen faldet til 67,5 pct. i fjerde kvartal.

 

Læs barometret

 

Læs hele nyhedsbrevet online