RÆSON udgiver kvartalsblad RÆSON KOMPAKT

Clement Kjersgaard tror fortsat på trykte magasiner

9. januar, 2013 | Medieverdenen

 

 

Fra marts 2013 supplerer RÆSON det eksisterende halvårsmagasin med et kvartalsblad i mindre format: RÆSON KOMPAKT.

– Det hæderkronede amerikanske magasin Newsweek lukkede den trykte udgave ved årsskiftet og overgik til net alene. Og mange konkluderer, at tiden er løbet fra trykte magasiner. Jeg er ikke så sikker. Jeg tror, formen er underordnet: Det er indholdet, det handler om, siger Clement Kjersgaard, der grundlagde RÆSON tilbage i 2002 og stadig er magasinets udgiver.

– RÆSONs hofgenre er de dybdegående analyser og interviews, og dem tror vi fortsat, at mange læsere gerne vil have på tryk. Med det nye kompakt-magasin vil RÆSON være at finde i flere kiosker og boghandlere. Og med en fast pris på 25 kroner bliver KOMPAKT billigere end mange aviser. Dermed tror vi, at RÆSON vil nå et meget større publikum end i dag. Så simpelt er det, siger Clement Kjersgaard.

 

RÆSON blev startet som et netmagasin i 2002. Webmagasinet blev i 2007 suppleret af en trykt halvårsudgave, der fortsætter helt uændret. RÆSON er non-profit: ALLE indtægter investeres i magasinet, der drives af et par deltidsansatte i studiejob og et stort netværk af freelancere og frivillige.

 

 

 

Læs hele nyhedsbrevet online