Studietur om unges nyhedsforbrug

Hvordan engagerer medier unge uden at give køb på journalistiske værdier?

14. oktober, 2016 | Nyt fra Danske Medier| Unge og medier

Hvilke greb og forretningsmodeller virker, når medier vil engagere yngre mediebrugere uden at give køb på de journalistiske værdier.

 

Det er et af de spørgsmål, som søges belyst på en studietur til New York og Washington D.C. 28. november til 2. december for chefer og medarbejdere på nyhedsmedier og journalistiske uddannelsesinstitutioner.

 

Programmet i New York består af virksomhedsbesøg på nyhedsmedier, som har godt fat i målgruppen. Her kommer deltagerne i dialog med producenter af indhold på forskellige platforme. Fra University of Columbia fortælles om den seneste forskning i brugeradfærd på digitale platforme.

 

Herfra går turen med tog til Washington D.C., hvor det meste af tiden foregår på Newseum bl.a. med deltagelse i workshops og i den internationale dagbladsorganisation WAN-IFRAs overrækkelse af priser til vinderne af World Young Readers Prizes. Der er også mulighed for at møde vinderne på American Press Institute og høre om deres projekter.

 

Læs mere om turen og om tilmelding.

 

Læs hele nyhedsbrevet online