- 21. sep. 2023
- Danske Medier
Danske Medier var beklageligvis ikke medtaget på høringslisten, da Justitsministeriet sendte det ovenfor nævnte lovforslag i høring 25. august 2023. Foreningen ønsker imidlertid hermed at fremkomme med sine bemærkninger til lovforslaget.
- 15. sep. 2023
- Danske Medier
I dag har Kantar Gallup offentliggjort de nyeste læsertal for danske dagblade i perioden 2. halvår 2022 til og med 1. halvår 2023.
- 7. sep. 2023
- Danske Medier
I dag blev årets vindere af Anders Bording Priserne 2023 kåret til fejring og hyldest i Altingets Gård.
- 31. aug. 2023
- Danske Medier
Google bryder ophavsretten og markedsføringsloven ved at gøre jobannoncer fra Jobindex tilgængelige på tjenesten Google for Jobs uden tilladelse. Derfor sagsøger Danske Medier på vegne af Jobindex Google med krav om kompensation.
- 25. aug. 2023
- Danske Medier
Når Lokale Mediers Efterårskonference løber af stablen 4. oktober, bliver det med spotlyset rettet mod en lokal og regional mediebranche i forandring. Dagen byder også på lancering af årets ‘Danskernes brug af nyhedsmedier 2023’ med fokus på det lokale medieforbrug.
- 24. aug. 2023
- Danske Medier
De to brancheorganisationer lancerer med øvrige aktører fra mediebranchen et samarbejde, der skal sætte fokus på fælles retningslinjer for opgørelse af CO2-aftryk på annoncemarkedet.
- 21. aug. 2023
- Danske Medier
Et flertal i Folketinget indgik før sommerferien aftale om en ny postlov. Med aftalen vil man sikre fair konkurrence på postmarkedet ved at afskaffe befordringspligten, der medfører, at PostNord modsat andre distributører ikke skal pålægge moms på deres produkter. Danske Medier gør i et høringssvar opmærksom på, at forslaget kan få alvorlige konsekvenser for medier, der distribueres af PostNord og udgives af fagforeninger, patientforeninger og andre organisationer uden mulighed for at afløfte moms.
- 18. aug. 2023
- Danske Medier
Danske Medier takker for muligheden for at kunne bidrage til høringen vedr. lov om ændring af postloven. Danske Medier repræsenterer de danske medievirksomheder, der både historisk og i dag er afhængige af, at der er et velfungerende distributionsnet i hele landet for at kunne udkomme med deres publicistiske produkter.