Danske Medier har undersøgt danskernes tillid til både annoncer og indhold på henholdsvis digitale nyhedsmedier og sociale medier. Undersøgelsens resultater er netop fremlagt i en rapport, der konkluderer, at det ikke kun er tilliden til selve indholdet på nyhedsmedierne, der er markant højere end på sociale medier. Forskellen i tillid gælder i den grad også for annoncerne.
Danske Medier har med interesse konstateret, den igangværende høring om udkast til ny dansk frekvens strategi. Danske Medier undrer sig over, at foreningen ikke er på høringslisten, men går ud fra at foreningens bemærkninger vil blive inddraget i det videre arbejde.
Da Janne Rygh og hendes kolleger begyndte det analysearbejde, som i første omgang endte med 12.000 kategoriserede – og manuelt indtastede – artikler i et excel-ark, havde Amedia næsten ingen rent digitale abonnenter. Tværtimod var de loyale læsere næsten alle sammen bundet op på printavisen. I dag, otte år senere, er halvdelen af abonnenterne rent digitale.
. Danske Medier finder det overordentligt positivt at den såkaldte 11 kg-regel fastholdes. Dette er særdeles vigtigt, da 11 kg-reglen er med til at sikre muligheden for distribution af aviser i alle egne af Danmark og derved udgør et element i den demokratiske oplysning af landets borgere. Danske Medier vil derfor gerne kvittere for, at der fra politisk hold er blevet lyttet til de mange interesseorganisationer og parter på området, der har advaret kraftigt imod en ændring af 11 kg-reglen.