- 16. nov. 2023
- Danske Medier
Ved årsskiftet træder en ny regel i kraft, der gør op med det gensidighedsprincip i dansk lovgivning, der helt rimeligt siger, at hvis ikke tredjelande som fx USA sender penge til danske kunstnere, når de spiller deres musik i radioen, så skal Danmark heller ikke sende penge retur den anden vej.
- 10. nov. 2023
- Danske Medier
Mads Brandstrup, adm. direktør i Danske Medier, og Tine Johansen, formand for Dansk Journalistforbund - Medier og Kommunikation, har i fællesskab skrevet et brev til udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen.
- 16. okt. 2023
- Danske Medier
En gruppe chefredaktører fra ukrainske regionalmedier besøgte i sidste uge en håndfuld danske mediehuse for at få viden og inspiration med hjem til redaktionerne i det krigsramte Ukraine.
- 10. okt. 2023
- Danske Medier
Regeringens forslag til en ny postlov tager fortsat ikke højde for udfordringerne med momspålæggelsen af magasindistribution, som vil påvirke en række foreningsblades muligheder for at blive distribueret. Danske Medier opfordrer regeringen til at komme med udmelding.
- 6. okt. 2023
- Danske Medier
Onsdag den 4. oktober var både lokale og regionale medier samlet til Danske Mediers Lokale Mediers Efterårskonference på Hotel Koldingfjord.
- 6. okt. 2023
- Danske Medier
Når festivalen Audiodays kulminerer med prisuddelingen Prix Audio, sker det på baggrund af et stærkt felt af kreative og dybdegående journalistiske lydproduktioner. Ifølge jurymedlem Tor Arnbjørn afspejler niveauet blandt de nominerede blandt andet, at danskerne bliver mere og mere glade for lyd.
- 6. okt. 2023
- Danske Medier
DMJX og Danske Medier har igen gennemført en undersøgelse af kønsbalance og mangfoldighed i den danske mediebranche. Undersøgelsen følger op på en tilsvarende undersøgelse fra 2021.
- 4. okt. 2023
- Danske Medier
Dugfriske resultater fra rapporten Danskernes brug af nyhedsmedier 2023 blev i dag præsenteret på Lokale Mediers Efterårskonference i Kolding. De nye tal peger blandt andet på, at danskerne er bekymrede for personalisering af nyhedsudvælgelse, som kunstig intelligens kan bruges til at forstærke.