- 11. dec. 2020
- Danske Medier
Nye EU-regler kræver, at sociale platforme som Facebook fjerner terrorindhold inden for én time, men hvordan stiller det journalistisk indhold?
- 9. dec. 2020
- Danske Medier
Hvordan når man som politiker ud til flest danskere? Midt i en sundhedskrise, hvor kommunikationsbehovet er større end nogensinde, er det en ekstra overvejelse værd. Så her er, hvad vi rent faktisk ved om danskernes brug af henholdsvis medier og sociale platforme som Facebook.
- 6. okt. 2020
- Danske Medier
De seneste ugers debat om krænkende adfærd og seksuel chikane i mediebranchen har gjort det klart, at der er behov for handling. Bestyrelserne i både Danske Medier og Danske Medier Arbejdsgiver har mødtes og drøftet emnet.
- 15. sep. 2020
- Danske Medier
Sager om markedsføring står for knap to tredjedele af de behandlede sager.
- 9. sep. 2020
- Danske Medier
Kulturminister Joy Mogensen holdt åbningstalen til Mediernes Årsdag mandag d. 7 september, hvor den danske mediebranche var samlet i Axelborgs træbeklædte sal i Indre København. Træ og andre analoge fænomener fyldte dog ikke meget i programmet, hvor den digitale udvikling stod i centrum, og hvor techgiganterne var elefanten i rummet.
- 3. sep. 2020
- Danske Medier
Jeg blev overrasket over, hvor parate danske mediechefer er til at lukke algoritmerne ind. 92 procent forventede at udsende et nyhedsbrev, hvor hele eller dele af indholdet er valgt af algoritmer. 88 procent forventede, at algoritmer havde prioriteret hele eller dele af forsiden.
- 27. aug. 2020
- Danske Medier
Specialmediernes årlige prisuddeling, Anders Bording Priserne, er veloverstået og vinderne er blevet kåret.
Mest læste
- Danske Medier præsenterer medieudspil: Vi skal tage opgøret med techgiganterne og sikre lokale og regionale medier
De lokale og regionale medier skal prioriteres i det kommend... - Fire nye modtagere af mediestøtte i 2020
Medienævnet har fordelt foreløbig 358 mio. kr. i redaktionel... - Hvordan sikrer vi fair konkurrence på det digitale marked?
At sikre mere fair konkurrence på det digitale marked er for... - Ny undersøgelse: Journalistiske medier er vigtigst for et oplyst samfund
Publicistisk Barometer 2019: Ny rapport undersøger oplevelse... - Covid-19 sendte danskerne ind på nyhedsmediernes hjemmesider – og øgede betalingsvilligheden
Coronakrisen medførte en massiv stigning i danskernes behov...