- 13. jun. 2022
- Danske Medier
Journalister skal trygt kunne arbejde uden at blive truet eller udsat for chikane. Derfor er Dansk Journalistforbund, Danske Medier, International Media Support, UNESCO Danmark, Justitsministeriet og Kulturministeriet blevet enige om en ny fælles dansk handlingsplan for sikkerhed for journalister, som bl.a. vil styrke indberetning af sager og monitorering af overgreb.
- 10. jun. 2022
- Danske Medier
Danske Medier, Dansk Journalistforbund, DR og TV2 igangsætter nu en arbejdsgruppe, der skal se med friske øjne på de presseetiske regler. Arbejdet sættes i gang på baggrund af medieaftalen, der lægger op til et bredere eftersyn af mediernes ansvar. Arbejdsgruppen, som de fire parter sætter i gang, skal bidrage til det politiske udvalgsarbejde på området.
- 21. maj. 2022
- Danske Medier
Dagens medieaftale indebærer et kærkomment løft af lokale og regionale medier og sætter gode ambitioner for en fortsat hård linje over for techgiganterne. Danske Medier har hele vejen igennem kæmpet for en bred aftale, der skulle sikre ro og tryghed om private mediers rammevilkår, og det er en stor skuffelse, at det ikke er lykkedes.
- 18. maj. 2022
- Danske Medier
På Danske Mediers generalforsamling i dag blev Christina Blaagaard valgt som ny formand for de private mediers brancheorganisation. Christina Blaagaard er CEO i Teknologiens Mediehus, og med sig bringer hun solidt kendskab og erfaring med teknologi, forretningsudvikling og ikke mindst betydningen af frie, uafhængige medier.
- 16. maj. 2022
- Danske Medier
For at få en bedre forståelse af mediebranchens dataanvendelse og kendskab til dataetik, har Danske Medier og Erhvervsstyrelsen igangsat et samarbejde for at understøtte arbejdet med ansvarlig dataanvendelse i den danske mediebranche. En ny rapport giver nu indblik i medievirksomheders anvendelse af data og undersøger samtidig deres behov vejledning om emnet.
- 11. maj. 2022
- Danske Medier
DANSKE MEDIER PÅ FOLKEMØDET 2022. Hvad er vigtigt, når sociale medier bliver en væsentlig platform for unges mediebrug? Danske Medier inviterer til diskussion og debat.
- 10. maj. 2022
- Danske Medier
Lige nu modtager danskerne tilbudsaviser og ugeaviser samtidigt, fordi distributionen ellers ikke kan løbe rundt økonomisk for ugeaviserne. En Ja Tak-ordning risikerer at udhule dette system, skriver Mads Brandstrup og Anni Matthiesen (V).
- 10. maj. 2022
- Danske Medier
Udviklingen for techgiganterne er stærkt problematisk, for de æder fortsat en større andel af det digitale annoncemarked. Tallene er endnu en stor tyk streg under techgiganternes fortsatte uregulerede magt, der skaber unfair konkurrencevilkår til skade for virksomheder, medier og forbrugere.