Danske Medier var med internationalt til at sætte fokus på diversitet i radiobranchen, da vi via vores europæiske organisation for kommercielle radiostationer AER markerede World Radio Day 13. februar.
EU-Kommissionen har fremlagt hovedlinjerne i deres nye digitale strategi. Udspillet er et vigtigt signal om den linje og de områder, som vi kan forvente, at Kommissionen vil fokusere på i de kommende år.
Har du eller din kollega lavet årets bedste digitale historie eller fået årets bedste digitale ide i 2019? Danske Medier inviterer endnu engang hele den danske mediebranche til at deltage i konkurrencen om Danske Mediers digitale priser 2019.
Medienævnet har fordelt foreløbig 358 mio. kr. i redaktionel produktionsstøtte for 2020 til i alt 68 medier – heraf fire, som ikke har modtaget støtte før.
Kulturministeriet har påbegyndt gennemførelsen af det nye EU-direktiv om ophavsret fra april 2019 i dansk ret. I løbet af efteråret har der været arrangeret en række møder og workshops om forskellige bestemmelser i direktivet.
Danske Medier har i efteråret været stærkt optaget af at sikre opretholdelsen af mediernes adgang til at foretage uanmodet telefonisk henvendelser til forbrugere med henblik på abonnementssalg, da denne mulighed endnu en gang er i politikernes søgelys.
Som følge af EU-Domstolens afgørelse om krav til samtykke ved brugen af cookies (Sag C-673/17), har Erhvervsstyrelsen udsendt en ny vejledning. Vejledningen indeholder en række vigtige ændringer i forhold til tidligere.

Mest læste