Man kunne sagtens forvente dystre toner fra en konference dedikeret til målrettet annoncering, i takt med at Apple, Mozilla og Google m.fl. udfaser det teknologiske fundament for 3.parts cookies kombineret med at lovregulering udfordrer tracking-muligheder. Men den digitale annoncebranche er ukuelig i sin innovation og tilgang til at udvikle nye modeller til optimering af kommercielle budskaber. Derfor er der lagt op til en højst spektakulær udgave af Programmatic, der løber af staben for sjette år i træk den 28 november.
PostNord har netop meldt deres priser ud for distribution af dagblade og magasiner i 2020. Dagbladenes omkostninger til distribution via PostNord vil stige. Taksterne i 2019 for for omdeling af et dagblad uden for byerne er i 2019 kr. 19,00 (9,00 + landtakst 10,00).
Kopier af journalistisk indhold florerer i stor stil på internettet til skade for både danske medier og brugere. I juni måned fik RettighedsAlliancen i samarbejde med Danske Medier blokeret en ulovlig tjeneste, hvis besøgstal siden er faldet med 90 procent. Derfor har RettighedsAlliancen indgået et samarbejde med virksomheden Copyfighter for at øge opmærksomheden på området.
Årets store Programmatic-konference om digital markedsføring er ved at tage form med masser af spændende talere og temaer. IAB Danmark er meget stolte af at kunne præsentere Gerd Leonhard på talerlisten. Han er af Wired Magazine benævnt som en af Europas 100 mest indflydelsesrige personer, og The Wall Street Journal omtaler som en af verdens ledende medie-futurister.
Var du på Radiodays, men ærgrede dig over at du umuligt kunne nå at høre alle de knap 80 talere? Eller nåede du slet ikke afsted, og har siden hørt, at både ham Tom Webster fra Edison Research gav gode tips til podcasting, Peter Stewart gav insights om Smart Speaker og Tracy Johnson fortalte hvordan du kan fastholde lytterne? Fortvivl ikke! Lyt med.
Kulturministeriet har søndag meddelt, at S, RV, SF, EL og ALT har besluttet at ændre en række forhold i DR’s gældende public service-kontrakt for 2019-2023. Danske Medier finder processen omkring ændringerne besynderlig, og opfordrer til sammenhængende drøftelser om mediepolitikken.

Mest læste