
Digital annoncering taber pusten – og væksten går internationalt
Den samlede online annonceomsætning steg med blot 7% svarende til 557 mio. kr. i 2019, viser den årlige online markedsstatistik fra Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation.

Dagbladenes Annoncestatistik for 2019
Dagbladenes Annoncestatistik for 2019 viser en opbremsning i faldet af annoncer i de danske dagblade. Både de lokale/regionale og de landsdækkende dagblade er faldet betydeligt mindre end i perioden 2017/2018. Den samlede printomsætning landende på 679 mio. kr. i 2019, hvilket er 5 procentpoint mindre end faldet fra 2017 til 2018.

Folketingsvalget: 28 pct. flere sidevisninger, da valget blev udskrevet
Viden fra Danske Medier. Udskrivelsen af folketingsvalg tirsdag 7. maj satte naturligvis sit præg på danskernes brug af nyheder, baggrundshistorier og informationssøgning om politiske emner på danske nyhedssites.

Sæt kryds i kalenderen: Ugeavisernes Efterårsseminar 2019
Ugeavisernes Efterårsseminar 2019 afholdes onsdag 2. oktober på Hotel Koldingfjord.

Nu får Danmark et podcastindex
Hvad går danskerne rundt med i ørerne, når de streamer og downloader podcast i Danmark? Efter lang tids forberedelse er det danske radiomarked – det vil sige DR, Radio24syv, Bauer Media og Danske Medier – i fællesskab klar til at lancere Dansk Podcast Index.

Ny undersøgelse: Journalistiske medier er vigtigst for et oplyst samfund
Publicistisk Barometer 2019: Ny rapport undersøger oplevelsen af journalistiske og sociale medier
Borgere i Danmark oplever, at journalistisk redigerede medier er mere vigtige end sociale medier for et oplyst samfund.

RUC-undersøgelse: Sociale medier spreder misinformation i samfundet
Ifølge danskerne er det de sociale medier, som spreder mest misinformation i samfundet. Det viser resultater fra undersøgelsen Publicistisk Barometer 2019, gennemført af Center for Nyheds-forskning ved Roskilde Universitet.

Det Danske Reklamemarked 2018: Digital tager næsten 6 ud af 10 annoncekroner
Viden fra Danske Medier.
IRM, Kreativitet & Kommunikation og Danske Medier Research offentliggør i dag rapporten Det Danske Reklamemarked (reklameforbrugsundersøgelsen), der er den årlige opgørelse af annonceomsætningen.

Stærk vækst på den digitale annoncering
Viden fra Danske Medier. Den samlede online annonceomsætning steg mere end 700 mio. kr. i 2018, viser den årlige online markedsstatistik fra Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation.
Mere end en times nyheder om dagen
DR er i dag udkommet med deres årlige rapport om medieudviklingen i Danmark. Rapporten, der primært belyser udviklingen
Mest læste
- Fire nye modtagere af mediestøtte i 2020
Medienævnet har fordelt foreløbig 358 mio. kr. i redaktionel... - Danske Mediers Digitale Priser 2020
Har du eller din kollega lavet årets bedste digitale histori... - Danske Medier støtter kulturministerens lovforslag, så medier får mulighed for at forhandle kollektivt med techgiganter, der bringer uddrag af mediers indhold
Det er vores håb, at lovforslagets afklaring af spilleregler... - Invitation til Årets Avisside 2020
Igen i år inviteres Danske Mediers medlemmer til at deltage... - Pressemeddelelse vedr. citat
Danske Medier har sammen med DR, TV2 og TV2-Regionerne stram...