4
 

Dagbladenes Annoncestatistik for 2019

Dagbladenes Annoncestatistik for 2019 viser en opbremsning i faldet af annoncer i de danske dagblade. Både de lokale/regionale og de landsdækkende dagblade er faldet betydeligt mindre end i perioden 2017/2018.  Den samlede printomsætning landende på 679 mio. kr. i 2019, hvilket er 5 procentpoint mindre end faldet fra 2017 til 2018.

COO Dorthe Bjerregaard Knudsen fra JP /Politikens Hus siger i den forbindelse:

“Vi kan godt genkende den lidt større optimisme ift. print annoncering, som også harmonerer med, at vi har oplevet en stabilisering af læsertallene. De nye ugentlige læsertal får væsentligt bedre kommunikeret den rækkevidde, som dagbladene rent faktisk kan tilbyde annoncørerne ved mere kontinuerlig tilstedeværelse, og samtidig har de gjort valutaen mere sammenlignelig med andre mediegruppers nøgletal.”

Mest læste

Læs også

Nominerede til Danske Mediers Digitale Priser kan inspirere hele mediebranchen

I år har der været flere indstillinger end nogensinde før til Danske Mediers Digitale Priser, der sætter fokus på innovation af det visuelle udtryk og brugen af digitale værktøjer i journalistikken. Niveauet har været højt, men juryen har nomineret en række projekter, som mediebranchen i særlig grad kan lade sig inspirere af.

Danske Medier glæder sig over offentliggørelsen af Ytringsfrihedskommissionens betænkning torsdag

Danske Medier glæder sig over offentliggørelsen af Ytringsfrihedskommissionens betænkning torsdag. Den omfattende betænkning behandler en række væsentlige spørgsmål om ytringsfrihedens rammer og vilkår, som har central betydning for den demokratiske indretning af Danmark. Betænkningen fortjener derfor også at blive læst grundigt og fordomsfrit i regeringskontorerne – også hvor det gælder delelementer, som politikerne tidligere har lagt sig fast på en politisk bekvem holdning til.

Danske Medier siger nej tak til en Ja tak-ordning

Danske Medier advarer mod at indføre en såkaldt Ja tak-ordning for adresseløse reklamer. En Ja tak-ordning kan få alvorlige økonomiske konsekvenser for lokalaviserne og svække det lokale demokrati og erhvervsliv rundt om i landet.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)