Dansk Online Index igen klar med dagligt opdaterede tal for danskernes brug af internettet

De nyeste tal fra Dansk Online Index viser at danskerne i høj grad er faste og frekvente læsere af nyheder på nettet.

De 10 største nyheds-sites / apps* havde i sidste uge (31. maj – 6. juni) over 3 mio. brugere, flere end 58 mio. besøg og 337. mio. sidevisninger, tilsammen.

Både den ugentlige og daglige nyhedsbrug har i april og maj været endog meget stabil. I perioden 29. marts til 6. juni, er der i gennemsnit 3,1 mio. brugere om ugen på de 10 største nyhedssites / apps, svarende til en ugentlig dækning på 75% af internetbefolkningen over 14 år. Der er i gennemsnit 62 mio. besøg, og 358 mio. sidevisninger om ugen på de 10 sites/apps. 

På dagsbasis er der 2.1 mio. brugere, 9 mio. besøg og 50 mio. sidevisninger. Opgjort pr. bruger er det i gennemsnit 4 besøg og 24 sidevisninger hver dag.   

Toplisterne og de dagligt opdaterede onlinetal for alle udgivelser i målingen kan ses på: www.danskonlineindex.dk/toplisten

Kilde: Dansk Online Index / Gemius 29. marts – 6. juni 2021.

*Berlingske.dk (web+app), bt.dk (web+app), dr.dk (excl. apps), ekstrabladet.dk (web+app), jv.dk, jyllandsposten.dk, politiken.dk (web+app), sn.dk, tv2.dk & TV2 nyheder App. Maj data uden tv2.dk og TV2 nyheder app.

Foto: Thomas Tolstrup

Thomas Gynild
Analysechef

tg@dmresearch.dk
Mobil: 20 53 39 70
Dir. tlf: 33 97 42 29

Læs også

Nu åbner Toplisterne igen

Dansk Online Index – den officielle måling af den danske onlinetrafik – åbner i morgen for daglig opdatering af de mest besøgte danske websites.

Danske Medier skruer op for interessevaretagelsen

På dagens generalforsamling i Danske Medier fokuserede formand Jesper Rosener på, at medlemmernes politiske interesser fremover skal være foreningens primære kernefokus. Foruden mediestøtten og de forretningsmæssige rammevilkår kommer især reguleringen af techgiganterne og det digitale marked til at blive prioriteret.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)