Dansk Online Index igen klar med dagligt opdaterede tal for danskernes brug af internettet

De nyeste tal fra Dansk Online Index viser at danskerne i høj grad er faste og frekvente læsere af nyheder på nettet.

De 10 største nyheds-sites / apps* havde i sidste uge (31. maj – 6. juni) over 3 mio. brugere, flere end 58 mio. besøg og 337. mio. sidevisninger, tilsammen.

Både den ugentlige og daglige nyhedsbrug har i april og maj været endog meget stabil. I perioden 29. marts til 6. juni, er der i gennemsnit 3,1 mio. brugere om ugen på de 10 største nyhedssites / apps, svarende til en ugentlig dækning på 75% af internetbefolkningen over 14 år. Der er i gennemsnit 62 mio. besøg, og 358 mio. sidevisninger om ugen på de 10 sites/apps. 

På dagsbasis er der 2.1 mio. brugere, 9 mio. besøg og 50 mio. sidevisninger. Opgjort pr. bruger er det i gennemsnit 4 besøg og 24 sidevisninger hver dag.   

Toplisterne og de dagligt opdaterede onlinetal for alle udgivelser i målingen kan ses på: www.danskonlineindex.dk/toplisten

Kilde: Dansk Online Index / Gemius 29. marts – 6. juni 2021.

*Berlingske.dk (web+app), bt.dk (web+app), dr.dk (excl. apps), ekstrabladet.dk (web+app), jv.dk, jyllandsposten.dk, politiken.dk (web+app), sn.dk, tv2.dk & TV2 nyheder App. Maj data uden tv2.dk og TV2 nyheder app.

Foto: Thomas Tolstrup

Thomas Gynild
Analysechef

tg@dmresearch.dk
Mobil: 20 53 39 70
Dir. tlf: 33 97 42 29

Læs også

Positivt, at danskerne søger mod traditionelle medier i en brydningstid

Tilliden til de traditionelle nyhedsmedier er steget markant i det seneste år og er nu på det højeste i fem år. 59% af alle danskerne har således en generel tillid til nyhedsmediernes dækning, når det kommer til troværdig information og fairness. Det viser den nyeste udgave af rapporten Danskernes brug af Nyhedsmedier 2021 (RUC), der hvert år undersøger danskernes nyhedsvaner.

Danske Medier: Ny EU-afgørelse fjerner sidste forhindring for ligestilling mellem medier

Hvis man vil sikre dansk journalistik og kvalitetsindhold i en tid, hvor techgiganterne presser danske medier og indholdsproducenter, er det ikke holdbart, at man fortsætter med at beskatte dansk journalistik og indhold. Det mener Danske Mediers adm. direktør Mads Brandstrup, som ser fjernelsen af lønsumsafgiften som et vigtigt politisk valg, der bør træffes netop nu.

Sådan klarer specialmedierne sig ”efter” coronakrisen

Selvom vi med 3. kvartal samlet set ser en markant fremgang i annonceomsætningen, er der store forskelle mellem brancherne. ’Detailhandel, auto og hotel’ er meget naturligt fortsat coronapåvirket og ligger 6 procent under 2020, som ellers også var massivt coronaramt.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev