Dansk Online Index igen klar med dagligt opdaterede tal for danskernes brug af internettet

De nyeste tal fra Dansk Online Index viser at danskerne i høj grad er faste og frekvente læsere af nyheder på nettet.

De 10 største nyheds-sites / apps* havde i sidste uge (31. maj – 6. juni) over 3 mio. brugere, flere end 58 mio. besøg og 337. mio. sidevisninger, tilsammen.

Både den ugentlige og daglige nyhedsbrug har i april og maj været endog meget stabil. I perioden 29. marts til 6. juni, er der i gennemsnit 3,1 mio. brugere om ugen på de 10 største nyhedssites / apps, svarende til en ugentlig dækning på 75% af internetbefolkningen over 14 år. Der er i gennemsnit 62 mio. besøg, og 358 mio. sidevisninger om ugen på de 10 sites/apps. 

På dagsbasis er der 2.1 mio. brugere, 9 mio. besøg og 50 mio. sidevisninger. Opgjort pr. bruger er det i gennemsnit 4 besøg og 24 sidevisninger hver dag.   

Toplisterne og de dagligt opdaterede onlinetal for alle udgivelser i målingen kan ses på: www.danskonlineindex.dk/toplisten

Kilde: Dansk Online Index / Gemius 29. marts – 6. juni 2021.

*Berlingske.dk (web+app), bt.dk (web+app), dr.dk (excl. apps), ekstrabladet.dk (web+app), jv.dk, jyllandsposten.dk, politiken.dk (web+app), sn.dk, tv2.dk & TV2 nyheder App. Maj data uden tv2.dk og TV2 nyheder app.

Foto: Thomas Tolstrup

Thomas Gynild
Analysechef

tg@dmresearch.dk
Mobil: 20 53 39 70
Dir. tlf: 33 97 42 29

Læs også

Executive Assistant til Danske Medier

Er du passioneret for ledelses- og forandringsprocesser? Har du lyst til at blive en del af en organisation i udvikling midt i den politiske samtale i Danmark? Har du flair for koordinering og processtyring? Så kunne jobbet som executive assistant til den adm. direktør i Danske Medier måske være et næste skridt i din karriere.

Danske Mediers høringssvar til ny dansk frekvensstrategi

Danske Medier har med interesse konstateret, den igangværende høring om udkast til ny dansk frekvens strategi. Danske Medier undrer sig over, at foreningen ikke er på høringslisten, men går ud fra at foreningens bemærkninger vil blive inddraget i det videre arbejde.

Da norsk lokalmedie ignorerede antallet af klik, strømmede abonnenterne til

Da Janne Rygh og hendes kolleger begyndte det analysearbejde, som i første omgang endte med 12.000 kategoriserede – og manuelt indtastede – artikler i et excel-ark, havde Amedia næsten ingen rent digitale abonnenter. Tværtimod var de loyale læsere næsten alle sammen bundet op på printavisen. I dag, otte år senere, er halvdelen af abonnenterne rent digitale.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev