Mere end en times nyheder om dagen

DR er i dag udkommet med deres årlige rapport om medieudviklingen i Danmark. Rapporten, der primært belyser udviklingen i danskernes digitale medieforbrug, ser i år på bl.a. danskernes tidsforbrug af nyheder.

Her fremgår det, at personer mellem 18 og 39 år i gennemsnit bruger 1 time og 18 minutter dagligt på at forbruge nyheder på tværs af platforme. For personer mellem 40 og 60 år er det hele 2 timer og 2 minutter.

”Undersøgelsen viser, at danskernes efterspørgsel efter nyheder er stor. Det stemmer fint overens med analyser, som Danske Medier har lavet, der viser at unge mellem 18-29 bruger næsten en halv time hver dag på at læse nyheder på mobilen, hvilket er tre gange så meget som den gennemsnitlige dansker. Desuden er det opløftende at læse, at de unge i alt forbruger mere end en times nyheder om dagen. Det er aldeles positivt, specielt hvis der er tale om kvalitetsjournalistik direkte fra de danske medieplatforme”, siger Marianne Bugge Zederkof, direktør i Danske Medier.

Du kan hente hele rapporten Medieudviklingen 2018 her.

 

Mest læste

Læs også

Cookieregler: Erhvervsstyrelsen undersøger flere hjemmesider

Efter et stigende antal henvendelser har Erhvervsstyrelsen opjusteret tilsynet med cookiereglerne. Der undersøges hovedsageligt websites, hvor der er modtaget en konkret henvendelse, men styrelsen kan også tage sager op på eget initiativ. Der er ind til videre modtaget klager over ca. 100 websites i år.

Nyt samarbejde skal stoppe pengestrømme til ulovlige tjenester

Det er positivt at se så mange aktører bakke op om at forhindre ulovlig aktivitet på internettet. Lovgivning og domstolsafgørelser kan kun løse en del af problemet, men i sidste ende er det de forskellige aktørers engagement og vilje til at håndhæve reglerne, der for alvor skaber resultaterne, udtaler Danske Mediers digitale chef, Allan Sørensen

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)