Mere end en times nyheder om dagen

DR er i dag udkommet med deres årlige rapport om medieudviklingen i Danmark. Rapporten, der primært belyser udviklingen i danskernes digitale medieforbrug, ser i år på bl.a. danskernes tidsforbrug af nyheder.

Her fremgår det, at personer mellem 18 og 39 år i gennemsnit bruger 1 time og 18 minutter dagligt på at forbruge nyheder på tværs af platforme. For personer mellem 40 og 60 år er det hele 2 timer og 2 minutter.

”Undersøgelsen viser, at danskernes efterspørgsel efter nyheder er stor. Det stemmer fint overens med analyser, som Danske Medier har lavet, der viser at unge mellem 18-29 bruger næsten en halv time hver dag på at læse nyheder på mobilen, hvilket er tre gange så meget som den gennemsnitlige dansker. Desuden er det opløftende at læse, at de unge i alt forbruger mere end en times nyheder om dagen. Det er aldeles positivt, specielt hvis der er tale om kvalitetsjournalistik direkte fra de danske medieplatforme”, siger Marianne Bugge Zederkof, direktør i Danske Medier.

Du kan hente hele rapporten Medieudviklingen 2018 her.

 

Mest læste

Læs også

Mediernes Årsdag gentages 28. april 2020

7. maj afholdte Danske Medier for første gang Mediernes Årsdag, hvor 250 mediechefer deltog. I 2020 gentager Danske Medier succesen med en årsdag for medierne, og datoen er nu fastlagt til 28. april.

Vi tager ansvar for indholdet: Mærkningsordning taget flot imod

I juni lancerede Danske Medier sammen med Pressenævnet en mærkningsordning, der giver Danske Mediers medlemmer mulighed for at mærke sine publiceringer med: ”Vi tager ansvar for indholdet og er tilmeldt Pressenævnet”. Store og små mediehuse og medier har siden taget mærkningsordningen i brug.

Sidste frist for indstillinger til Prix Radio

Sidste frist for indstillinger 16. august. Prix Radio er branchens årlige awardshow, hvor årets bedste programmer og fortællinger, interviews, værter og øjeblikke bliver hædret og fejret. Prix Radio afholdes i forbindelse med fagfestivalen Radiodays.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)