Mere end en times nyheder om dagen

DR er i dag udkommet med deres årlige rapport om medieudviklingen i Danmark. Rapporten, der primært belyser udviklingen i danskernes digitale medieforbrug, ser i år på bl.a. danskernes tidsforbrug af nyheder.

Her fremgår det, at personer mellem 18 og 39 år i gennemsnit bruger 1 time og 18 minutter dagligt på at forbruge nyheder på tværs af platforme. For personer mellem 40 og 60 år er det hele 2 timer og 2 minutter.

”Undersøgelsen viser, at danskernes efterspørgsel efter nyheder er stor. Det stemmer fint overens med analyser, som Danske Medier har lavet, der viser at unge mellem 18-29 bruger næsten en halv time hver dag på at læse nyheder på mobilen, hvilket er tre gange så meget som den gennemsnitlige dansker. Desuden er det opløftende at læse, at de unge i alt forbruger mere end en times nyheder om dagen. Det er aldeles positivt, specielt hvis der er tale om kvalitetsjournalistik direkte fra de danske medieplatforme”, siger Marianne Bugge Zederkof, direktør i Danske Medier.

Du kan hente hele rapporten Medieudviklingen 2018 her.

 

Mest læste

Læs også

Udlodning fra Foreningen Bladudgiverfonden

Foreningen Bladudgiverfonden kan støtte projekter, der tjener til ”højnelse af reklamens og Markedsføringens standard og anseelse i Danmark og til aktiviteter til gavn for den danske private Mediebranche”.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)