Mediernes Årsdag
 

Kursus for distributører 21.-22. oktober 2019

På kurset vil der blive lagt vægt på en grundlæggende forståelse af de to distributionsoverenskomster. Kurset er derfor særlig relevant for nye distributører, men erfarne distributører er også meget velkomne og vil kunne bidrage med erfaring fra egne sager. 

Kurset forløber over to dage og er med overnatning. På kurset vil vi gå i dybden med overenskomsternes bestemmelser og diverse begreber, herunder beregnede løntimer, sygelønsberegninger, regler for omlægning og tilretning af tidsforbrug. Koncernlogistik direktør i JP/Politikens Hus A/S og DMA’s repræsentant i Beregningsudvalget Hans Peter Nissen vil redegøre for netop arbejdet i Beregningsudvalget og begrebet arbejdstakt 100. 

Et endeligt program vil blive fremsendt til de tilmeldte kursister inden kursets start. Se hele det foreløbige program her (åbner som PDF)

Tid, sted og pris
Kurset afholdes den 21. oktober 2019 kl. 11.00 til den 22. oktober 2019 kl. 11.00 på Comwell Køge Strand, Strandvejen 111, 4600 Køge. Prisen er 3.500 kr. inkl. overnatning og fuld forplejning. 

Hvem kan deltage?
Kurset er især relevant for distributører og distributionsansvarlige.

Undervisere
Overenskomstchef og advokat Pia Rude Truelsen, advokatfuldmægtig Pi Aaen, overenskomstkonsulent Anette Villum Pedersen fra Danske Mediers Arbejdsgiverforening og Hans Peter Nissen fra JP/Politikens Hus A/S.

Tilmelding – senest onsdag den 16. oktober 2019 Tilmelding er bindende og kan ske til Julie Overby på mail joc@mediearbejdsgiverne.dk

 

Læs også

Executive Assistant til Danske Medier

Er du passioneret for ledelses- og forandringsprocesser? Har du lyst til at blive en del af en organisation i udvikling midt i den politiske samtale i Danmark? Har du flair for koordinering og processtyring? Så kunne jobbet som executive assistant til den adm. direktør i Danske Medier måske være et næste skridt i din karriere.

Danske Mediers høringssvar til ny dansk frekvensstrategi

Danske Medier har med interesse konstateret, den igangværende høring om udkast til ny dansk frekvens strategi. Danske Medier undrer sig over, at foreningen ikke er på høringslisten, men går ud fra at foreningens bemærkninger vil blive inddraget i det videre arbejde.

Da norsk lokalmedie ignorerede antallet af klik, strømmede abonnenterne til

Da Janne Rygh og hendes kolleger begyndte det analysearbejde, som i første omgang endte med 12.000 kategoriserede – og manuelt indtastede – artikler i et excel-ark, havde Amedia næsten ingen rent digitale abonnenter. Tværtimod var de loyale læsere næsten alle sammen bundet op på printavisen. I dag, otte år senere, er halvdelen af abonnenterne rent digitale.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev