Høring om lov om lønsumsafgift mm. (indførelse af nulmoms på elektronisk leverede aviser mv.)

Høringssvar vedr. lov om lønsumsafgift mm. (indførelse af nulmoms på elektronisk leverede aviser mv.)

Skatteministeriet
lovgivningogoekonomi@skm.dk
mlj@skm.dk
København, 18. marts 2019

Se høringssvaret her (åbner som PDF)

Danske Medier støtter kulturministerens lovforslag, så medier får mulighed for at forhandle kollektivt med techgiganter, der bringer uddrag af mediers indhold

Det er vores håb, at lovforslagets afklaring af spillereglerne kan sikre, at vi har de samme regler i det digitale rum, som vi altid har haft i det analoge rum. Udviklingen af journalistisk indhold er afgørende for vores demokrati, og derfor er det nødvendigt, at medierne får mulighed for at bestemme, hvordan og hvor uddrag af deres indhold bliver vist, udtaler adm. direktør i Danske Medier, Louise Brincker.