Høringssvar vedr. lov om lønsumsafgift mm. (indførelse af nulmoms på elektronisk leverede aviser mv.)
Skatteministeriet
lovgivningogoekonomi@skm.dk
mlj@skm.dk
København, 18. marts 2019
Se høringssvaret her (åbner som PDF)
Høringssvar vedr. lov om lønsumsafgift mm. (indførelse af nulmoms på elektronisk leverede aviser mv.)
Skatteministeriet
lovgivningogoekonomi@skm.dk
mlj@skm.dk
København, 18. marts 2019
Se høringssvaret her (åbner som PDF)
Det er vores håb, at lovforslagets afklaring af spillereglerne kan sikre, at vi har de samme regler i det digitale rum, som vi altid har haft i det analoge rum. Udviklingen af journalistisk indhold er afgørende for vores demokrati, og derfor er det nødvendigt, at medierne får mulighed for at bestemme, hvordan og hvor uddrag af deres indhold bliver vist, udtaler adm. direktør i Danske Medier, Louise Brincker.
Danske Medier er glade for, at Folketingets partier mandag eftermiddag har indgået aftale om annoncekompensation til ugeaviserne som følge af COVID-19 og den anden nedlukning af samfundet.
Igen i år inviteres Danske Mediers medlemmer til at deltage i designkonkurrencen for landets aviser.
Danske Medier har med tak modtaget forslag til lov om ændring af lov om markedsføring m.v. i høring. Foreningen har ikke kommentarer til indholdet i lovforslaget, der som tilsigtet vil indføre en undtagelse til forbuddet i markedsføringslovens § 11 b, stk. 1 afgrænset til sponsorindtægter til dansk idræts- og foreningsliv.
Købelovens regler om forbrugerkøb har stor betydning for det juridiske forhold mellem sælger og køber. Derfor har Danske Medier fokus på de konsekvenser, som den foreslåede implementering af to nye EU-direktiver i købeloven vil kunne medføre for mediernes transaktioner med forbrugere.
Høringssvar fra Danske Medier 24.
Mediernes Hus
Pakhus 4
Kalkbrænderiløbskaj 4
2100 København
Mediernes Hus
Pakhus 4
Kalkbrænderiløbskaj 4 2100 København
Mediernes Hus
Pakhus 4
Kalkbrænderiløbskaj 4 2100 København Ø
Modtag Aktuelt fra Danske Medier.
Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen.
Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve:
* Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.