Høringssvar fra Danske Medier og Dansk Journalistforbund om ophævelse af revisionsbestemmelse om postlister

Høringssvar vedr. ophævelse af revisionsbestemmelse om postlister

Sendt pr. mail

Justitsministeriet
Forvaltningsretskontoret
Slotsholmsgade 10
jm@jm.dk og vim@jm.dk

Se høringssvaret her (åbner som PDF)

Overblik over trepartsaftalen: Den er endnu et vigtigt skridt på vejen

Regeringen og arbejdsmarkedets parter har indgået en trepartsaftale. Den sikrer en midlertidig lønkompensationsordning for fyringstruede lønmodtagere på det private arbejdsmarked. Aftalen er endnu et vigtigt skridt imod, at de økonomiske konsekvenser af COVID-19 begrænses mest muligt for både arbejdsgivere og medarbejdere.

Status på nødhjælp til virksomheder og gældende regler for arbejdsgivere: Gode første skridt, men flere instrumenter vil skulle i brug

Hos Danske Medier følger vi løbende udviklingen for vores medlemmer og er opmærksomme på, at mange allerede i en periode har været ramt af markante økonomiske tab som følge af faldende annonceindtægter. Danske Medier hæfter sig for nuværende ved, at der også fra regeringens side bliver udtrykt forståelse af, at flere instrumenter vil skulle i brug.

Høring over lovforslag om ændring af arkivloven

Danske Medier finder det positivt, at Kulturministeriet med det fremsendte lovudkast om ændring af arkivloven etablerer en lovhjemlet ret for borgerne til at se og benytte oplysninger om dem selv, som opbevares hos Rigsarkivet samt de øvrige offentlige arkiver, som er omfattet af arkivloven.

Ugennemtænkt begrænsning af markedsføring af kviklån

Danske Medier finder de foreslåede markedsføringsforbud i lovforslaget ugennemtænkt, vidtgående og for så vidt angår sammenfaldet i markedsføring mellem kviklån og spil umuligt at overholde i praksis. Foreningen henstiller til at genoverveje udformningen af tiltaget i forhold til at opnå det politiske mål med forslaget.

• Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.