Årets Avisside: Sidste frist 27. februar

Danske Medier kårer Årets Avisside igen til april. Sidste frist for indsendelse af bidrag er 27. februar 2019.

Igen i år inviteres alle danske journalistisk redigerede aviser og dagblade til at deltage i designkonkurrencen Årets Avisside 2019. Som foregående år konkurreres der i fem kategorier. Det er avissider publiceret i perioden fra 1. januar 2018 til 31. december 2018, der kan deltage i konkurrencen. Kategorierne er:

  • Årets Forsider
  • Årets Featuresider
  • Årets Sektionsforsider/magasinforsider
  • Årets Temaside: Vejret & klimaet 
  • Åben klasse

Kategorierne er nærmere beskrevet i Kriterier for Årets Avisside 2019 (åbner som PDF).

Der skelnes mellem landsdækkende aviser og lokale og regionale aviser. Hver avis kan max. indsende tre sider pr. kategori. Denne deltagerblanket (åbner som PDF) skal klippes og hæftes bag på hver enkel indstillet avisside. Bidragene sendes, så de er Danske Medier i hænde senest onsdag 27. februar.
Indstillingerne sendes til:

Danske Medier
Pressens Hus
att. Årets Avisside
Skindergade 7
1159 København K

Juryen 
Juryen består i 2019 af: Marianne Bahl, Børsen, (formand) Lea Korsgaard, Zetland og Henrik Birkvig, DMJX.

Deltagergebyr
Deltagergebyret afhænger af klassen, idet landsdækkende aviser betaler kr. 500,- i grundgebyr og kr. 150,-  pr. indsendt bidrag, medens lokale og regionale aviser betaler kr. 300,- i grundgebyr og 100,- kr. pr. indsendt bidrag.
Betaling sker via Danske Mediers konto i Danske Bank:

Danske Bank
Reg. nr. 3001
Konto nr.4183 10 64 73.
Venligst påfør: Årets Avisside 2019 – Avisens navn

Henvendelse
Eventuelle spørgsmål i denne forbindelse kan rettes til Christoffer Lehmann, tlf. 28 96 53 56 eller cle@danskemedier.dk.

Mest læste

Læs også

Google udfaser tredjeparts-cookies

Google skriver på deres blog, at de vil udfase understøttelse af tredjeparts-cookies i deres Chrome-browser inden for to år. I takt med lignende tiltag fra de øvrige førende browserudbydere, må det ses som en reel afvikling af den mest udbredte teknologi inden for programmatic, profilering, retargeting og trafikmåling. Det rejser en del spørgsmål og på nuværende tidspunkt er der usikkerhed om konsekvenserne.

Danske Medier om AVMS-direktivet

Danske Medier afgav i december et høringssvar i forbindelse med Kulturministeriets høring over ændring af lov om radio- og fjernsynsvirksomhed. Høringen følger af en ændring af EU-direktivet om audiovisuelle medietjenester (AVMS-direktivet).
Danske Medier tilkendegiver bl.a. i høringssvaret af foreningen tilslutter sig at loven udvides til at omfatte videodelingsplatformstjenester. I tillæg hertil konstaterer foreningen, at for så vidt angår reguleringen af kommerciel kommunikation bør det være klart hvorvidt det er markedsføringsloven eller radio- og fjernsynsloven, der finder anvendelse.

Danske Mediers digitale priser 2019

Har du eller din kollega lavet årets bedste digitale historie eller fået årets bedste digitale ide i 2019? Danske Medier inviterer endnu engang hele den danske mediebranche til at deltage i konkurrencen om Danske Mediers digitale priser 2019.

Pressemeddelelse vedr. citat

Danske Medier har sammen med DR, TV2 og TV2-Regionerne strammet sine vejledende retningslinjer for citat. Det sker for at skærpe branchens opmærksomhed på værdien af originaljournalistik i en tid, hvor digitale medier har muliggjort videreformidling af redaktionelt indhold.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)