Årets Avisside: Sidste frist 27. februar

Danske Medier kårer Årets Avisside igen til april. Sidste frist for indsendelse af bidrag er 27. februar 2019.

Igen i år inviteres alle danske journalistisk redigerede aviser og dagblade til at deltage i designkonkurrencen Årets Avisside 2019. Som foregående år konkurreres der i fem kategorier. Det er avissider publiceret i perioden fra 1. januar 2018 til 31. december 2018, der kan deltage i konkurrencen. Kategorierne er:

  • Årets Forsider
  • Årets Featuresider
  • Årets Sektionsforsider/magasinforsider
  • Årets Temaside: Vejret & klimaet 
  • Åben klasse

Kategorierne er nærmere beskrevet i Kriterier for Årets Avisside 2019 (åbner som PDF).

Der skelnes mellem landsdækkende aviser og lokale og regionale aviser. Hver avis kan max. indsende tre sider pr. kategori. Denne deltagerblanket (åbner som PDF) skal klippes og hæftes bag på hver enkel indstillet avisside. Bidragene sendes, så de er Danske Medier i hænde senest onsdag 27. februar.
Indstillingerne sendes til:

Danske Medier
Pressens Hus
att. Årets Avisside
Skindergade 7
1159 København K

Juryen 
Juryen består i 2019 af: Marianne Bahl, Børsen, (formand) Lea Korsgaard, Zetland og Henrik Birkvig, DMJX.

Deltagergebyr
Deltagergebyret afhænger af klassen, idet landsdækkende aviser betaler kr. 500,- i grundgebyr og kr. 150,-  pr. indsendt bidrag, medens lokale og regionale aviser betaler kr. 300,- i grundgebyr og 100,- kr. pr. indsendt bidrag.
Betaling sker via Danske Mediers konto i Danske Bank:

Danske Bank
Reg. nr. 3001
Konto nr.4183 10 64 73.
Venligst påfør: Årets Avisside 2019 – Avisens navn

Henvendelse
Eventuelle spørgsmål i denne forbindelse kan rettes til Christoffer Lehmann, tlf. 28 96 53 56 eller cle@danskemedier.dk.

Læs også

Forecast af annoncemarkedet for podcast på det danske marked

I Medieudviklingen 2023 fra DR Analyse bliver det fremhævet, at væksten i podcastdækningen er stagneret og endda faldende for enkelte målgrupper. DR finder tendensen i egne undersøgelser, men samme tendens kan findes i andre kilder, tilgængelige for markedet, såsom Index Danmark, radiomålingens ”Annual Survey” og Gallups Lokal Index. Den tilsyneladende stagnerede vækst har fået Danske Medier Research til at dykke dybere i tallene og undersøge potentialet for podcastmarkedet i et tiårigt perspektiv. Herunder hvilke barrierer, der udfordrer væksten i podcast.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev