Årets Avisside: Sidste frist 27. februar

Danske Medier kårer Årets Avisside igen til april. Sidste frist for indsendelse af bidrag er 27. februar 2019.

Igen i år inviteres alle danske journalistisk redigerede aviser og dagblade til at deltage i designkonkurrencen Årets Avisside 2019. Som foregående år konkurreres der i fem kategorier. Det er avissider publiceret i perioden fra 1. januar 2018 til 31. december 2018, der kan deltage i konkurrencen. Kategorierne er:

  • Årets Forsider
  • Årets Featuresider
  • Årets Sektionsforsider/magasinforsider
  • Årets Temaside: Vejret & klimaet 
  • Åben klasse

Kategorierne er nærmere beskrevet i Kriterier for Årets Avisside 2019 (åbner som PDF).

Der skelnes mellem landsdækkende aviser og lokale og regionale aviser. Hver avis kan max. indsende tre sider pr. kategori. Denne deltagerblanket (åbner som PDF) skal klippes og hæftes bag på hver enkel indstillet avisside. Bidragene sendes, så de er Danske Medier i hænde senest onsdag 27. februar.
Indstillingerne sendes til:

Danske Medier
Pressens Hus
att. Årets Avisside
Skindergade 7
1159 København K

Juryen 
Juryen består i 2019 af: Marianne Bahl, Børsen, (formand) Lea Korsgaard, Zetland og Henrik Birkvig, DMJX.

Deltagergebyr
Deltagergebyret afhænger af klassen, idet landsdækkende aviser betaler kr. 500,- i grundgebyr og kr. 150,-  pr. indsendt bidrag, medens lokale og regionale aviser betaler kr. 300,- i grundgebyr og 100,- kr. pr. indsendt bidrag.
Betaling sker via Danske Mediers konto i Danske Bank:

Danske Bank
Reg. nr. 3001
Konto nr.4183 10 64 73.
Venligst påfør: Årets Avisside 2019 – Avisens navn

Henvendelse
Eventuelle spørgsmål i denne forbindelse kan rettes til Christoffer Lehmann, tlf. 28 96 53 56 eller cle@danskemedier.dk.

Mest læste

Læs også

Møde mellem Danske Medier og kulturministeren

Formand for Danske Medier og adm. direktør i Jysk Fynske Medier Jesper Rosener samt adm. direktør i Danske Medier Louise Brincker mødes i morgen søndag 29. marts 2020 med kulturminister Joy Mogensen (S). Parterne skal drøfte mediernes udfordringer som konsekvens af coronakrisen og hvilke løsninger, der vil kunne tilgodese mediebranchen.

Danske Medier appellerer om midlertidig hjælpepakke for at sikre, at medierne ikke bukker under, mens de løfter den vigtigste oplysningsopgave i årtier

De danske medier er som mange andre brancher stærkt udfordrede af coronakrisen. For flere medier risikerer de faldende annonceindtægter at få dramatiske og permanente økonomiske konsekvenser. Derfor appellerer branchen til regeringen om en midlertidig hjælpepakke for at sikre, at medierne fortsat kan varetage deres opgave med at oplyse borgerne – både lokalt, regionalt og nationalt.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)