dm_nyt
 

14. august sidste ansøgningsfrist for udviklings- og etableringsstøtte

Udviklingstilskud fra Innovationspuljen og Etableringstilskud fra Innovationspuljen har ansøgningsfrist 14. august 2020 kl. 12.00.

Udviklingstilskud fra Innovationspuljen er et tilskud til etablering af trykte og skrevne internetbaserede nyhedsmedier. Tilskud ydes til forundersøgelser og til projekter, hvor der etableres et nyt selvstændigt nyhedsmedie.

Etableringstilskud fra Innovationspuljen er et tilskud til etablering af trykte og skrevne internetbaserede nyhedsmedier. Tilskud ydes til forundersøgelser og til projekter, hvor der etableres et nyt selvstændigt nyhedsmedie.

Der er på finansloven afsat 20,7 mio. kr. til etablerings- og udviklingstilskud til medier. Ved årets første runde blev der fordelt 7,7 mio. kr. til otte projekter. Det betyder, at der er 13 mio. kr. til fordeling i årets anden og sidste runde. 

Støtten fordeles af Medienævnet. Nævnet lægger især vægt på, om projekterne – udover at opfylde en række objektive krav om egenkaptal og indhold – er innovative, og om ansøger kan fremvise et budget, der viser, at projektet er levedygtigt, når innovationsstøtten er anvendt.

Ansøgere skal være opmærksomme på, at ansøgninger sendt efter 14. August kl.12.00 ikke bliver behandlet.

Se hvem der tidligere har modtaget innovationsstøtte. https://slks.dk/omraader/medier/skrevne-medier-trykteweb/innovationspuljen/tilskudsmodtagere/

Medlemmer af Danske Medier kan få svar på spørgsmål og rådgivning om innovationsstøtten ved henvendelse til enten politisk konsulent Nikolaj Lægaard Simonsen nls@danskemedier.dk eller direktør Marianne Bugge Zederkof mbz@danskemedier.dk

Her på siden kan du læse mere om Danske Mediers hovedprincipper for demokratistøtte. På siden kan du også få et overblik over respektive støttemuligheder inden for mediestøttens – demokratistøttens – rammer.

Mest læste

Læs også

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)