danskemedier
 

Danske Medier ansætter Mads Brandstrup som ny administrerende direktør

Pressemeddelelse

Danske Medier har fra 1. september ansat Mads Brandstrup som ny administrerende direktør. Mads Brandstrup kommer fra en stilling som særlig rådgiver for finansministeren og har en lang karriere bag sig som politisk journalist og redaktør.

”Vi står i en afgørende tid for vores fælles, demokratiske samtale. De seneste år med corona, amerikansk valg og Brexit har vist, hvordan misinformation har kunnet sprede sig i hidtil uset omfang. Derfor er der som aldrig før behov for, at vi har demokratiske og publicistiske medier som modvægt hertil. Danske Medier spiller en meget væsentlig rolle i arbejdet med at sikre det. Jeg er både glad for og stolt over, at Danske Medier har betroet mig hvervet med at varetage det arbejde,” udtaler Mads Brandstrup.

Danske Mediers bestyrelsesformand, Jesper Rosener, er glad for, at Mads Brandstrup har påtaget sig opgaven som administrerende direktør:

”Med Mads Brandstrup får vi en direktør, der både har solide rødder i den journalistiske og publicistiske tradition og som også har den nødvendige politiske tyngde til at stå i spidsen for det meget vigtige arbejde, som Danske Medier står over for i de kommende år," siger Jesper Rosener.

Mads Brandstrup har før sit virke i Finansministeriet bl.a. været pressechef for Socialdemokratiet, politisk redaktør for Børsen og politisk journalist på TV2 og Politiken.

 

For yderligere information, kontakt:
Formand for Danske Medier, Jesper Rosener, tlf. 21 77 20 32

Læs også

Positivt, at danskerne søger mod traditionelle medier i en brydningstid

Tilliden til de traditionelle nyhedsmedier er steget markant i det seneste år og er nu på det højeste i fem år. 59% af alle danskerne har således en generel tillid til nyhedsmediernes dækning, når det kommer til troværdig information og fairness. Det viser den nyeste udgave af rapporten Danskernes brug af Nyhedsmedier 2021 (RUC), der hvert år undersøger danskernes nyhedsvaner.

Danske Medier: Ny EU-afgørelse fjerner sidste forhindring for ligestilling mellem medier

Hvis man vil sikre dansk journalistik og kvalitetsindhold i en tid, hvor techgiganterne presser danske medier og indholdsproducenter, er det ikke holdbart, at man fortsætter med at beskatte dansk journalistik og indhold. Det mener Danske Mediers adm. direktør Mads Brandstrup, som ser fjernelsen af lønsumsafgiften som et vigtigt politisk valg, der bør træffes netop nu.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev