Danske Medier og Publicistklubben i nyt samarbejde om events

I arbejdet med at udvikle events der skaber merværdi for vores medlemmer har Danske Medier indledt et samarbejde med Publicistklubben, der blev etableret for næsten 140 år siden som Kjøbenhavns Journalistforening. 19. februar inviterer vi til det første fælles debatarrangement, hvor temaet er publicisme.

Danske Medier og Publicistklubben indleder i 2019 et nyt samarbejde. Samarbejdet vil blandt andet udmønte sig i en række fællesarrangementer, hvis formål blandt andet er at skabe merværdi for medlemmer af begge foreninger.

Det første arrangement er allerede i kalenderen 19. februar, hvor Danske Medier og Publicistklubben inviterer til debatarrangement under titlen: ”Hvad er publicisme?”

Læs mere om debatarrangementet her.

Publicistisk chef i Danske Medier, Jesper Jürgensen, ser frem til samarbejdet, der skal understøtte arbejdet med at sætte publicismen på dagsordenen i Danmark.

”Kampen for at sikre det frie ord gennem et mangfoldigt, publicistisk mediebillede er vigtigere end nogensinde. Derfor er opgaven at synliggøre publicisme et indsatsområde, som vil kendetegne Danske Medier i de kommende år. Samarbejdet med Publicistklubben er det første af en række initiativer fra vores side, der skal sætte publicismen på dagsordenen i Danmark,” siger han.

Publicistklubbens nyligt tiltrådte formand, Reimer Bo Christensen, har et erklæret mål om at indgå nogle aktive alliancer på medieområdet.

”Der kom hurtigt kontakt til Danske Medier og hurtigt har vi fået lavet vores første arrangement sammen om publicisme: ”Hvad er Publicisme?””, siger Reimer Bo, der ser Danske Medier som en organisation, der både rummer rammevilkårene for medlemmerne i mediebranchen, søger politisk indflydelse og som vil være med til at præge den publicistiske debat.

”På det publicistiske område har vi en god berøringsflade, fordi publicismen lige nøjagtigt er vores oprindelige formål. Og så kan jeg godt li’, at Danske Medier er hurtige og smidige og kan få noget fra hånden,” siger han.

Debatarrangementet ”Hvad er publicisme?” afholdes på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole I København, tirsdag 19. februar kl. 17.00-18.30. Der er gratis adgang for ansatte i Danske Mediers medlemsvirksomheder og medlemmer af Publicistklubben.

[staff-directory id=29845 template=custom_2]

Mest læste

Læs også

Udlodning fra Foreningen Bladudgiverfonden

Foreningen Bladudgiverfonden kan støtte projekter, der tjener til ”højnelse af reklamens og Markedsføringens standard og anseelse i Danmark og til aktiviteter til gavn for den danske private Mediebranche”.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)