Har du eller din kollega lavet årets bedste digitale historie eller fået årets bedste digitale ide i 2019?
Danske Medier inviterer endnu engang hele den danske mediebranche til at deltage i konkurrencen om Danske Mediers digitale priser 2019.
Der konkurreres i følgende fem kategorier:
- Årets digitale lokale/regionale nyhedsmedie: Belønner nyhedsflow, visuelt udtryk og brugervenlighed – herunder hvordan det fungerer på mobil og tablet. Indstillingen skal vise udviklingen i trafik og antal brugere. Indstillingen må gerne suppleres med eksempler.
- Årets digitale landsdækkende nyhedsmedie: Belønner nyhedsflow, visuelt udtryk og brugervenlighed – herunder hvordan det fungerer på mobil og tablet. Indstillingen skal vise udviklingen i trafik og antal brugere. Indstillingen må gerne suppleres med eksempler.
- Årets digitale niche- eller fagmedie: Belønner nyhedsflow, visuelt udtryk og brugervenlighed – herunder hvordan det fungerer på mobil og tablet. Indstillingen skal vise udviklingen i trafik og antal brugere. Indstillingen må gerne suppleres med eksempler på historier.
- Årets digitale historie: Belønner kreativ eller effektiv brug af digitale muligheder til at underbygge formidling af en historie.
- Årets digitale idé: Belønner kreativitet, originalitet og potentiel udbredelse eller betydning for digitale medier.
Juryen består af: Formand Jan Birkemose, Kamilla Harritsø, Filip Wallberg og Simon Stilling.
Formand Jan Birkemose glæder sig til atter at dykke ned i de mange gode indstillinger og siger:
”Digital journalistik er mediernes solar plexus og intet er vigtigere end at samle de bedste eksempler for at hylde dem og blive inspireret af dem. De digitale platforme kræver deres helt egen publicistiske og journalistiske tænkning og derfor er vi i juryen særligt fascineret af originale, overraskende og kreative udnyttelser af teknologien til bedre fortællinger, brugeroplevelser, distribution, publicering og forretning. Kort sagt, innovation.”
Jan Birkemose
Praktisk information
Indstillinger sendes til priser@danskemedier.dk senest fredag 7. februar 2020.
Det skal af indstillingen fremgå, hvilken kategori der indstilles til, og indstillinger må gerne være ledsaget af en kort begrundelse (max. 100 ord). Det skal også fremgå, hvem der har udformet siderne, og som skal nævnes på et diplom.
Websiderne tilmeldes ved at udfylde én deltagerblanket (se vedhæftede), hvor url’erne på websiderne noteres, samt hvilken kategori, nyhedsmediet ønskes tilmeldt i. Hvis indholdet ligger bag login, skal der vedlægges et login, der vil være gyldigt indtil 1. maj.
Hvis et bestemt skærmdump ønskes bedømt og anvendt på et evt. diplom, send venligst et udtræk af hele websiden (fx via Firefox’ hjælpeprogram), ikke bare et skærmdump. Det vil dog primært være de aktive url’er, der bliver bedømt af dommerne.
Deltagergebyr
Der betales et deltagergebyr på 500 kr. i grundgebyr og 250 kr. pr. indsendt indstilling.
Betaling skal ske til følgende konto i:
Danske Bank
Reg. nr. 3001
Konto nr. 4183 10 64 73
Venligst påfør: Danske Mediers digitale pris og mediets navn.
Votering
Kun indhold publiceret i kalenderåret 2019 kan deltage i konkurrencen.
Henvendelse
Eventuelle spørgsmål i denne forbindelse kan rettes til direktør Marianne Bugge Zederkof på mbz@danskemedier.dk
Marianne Bugge Zederkof
Direktør, cand.merc.
mbz@danskemedier.dk
Mobil: 20 76 50 99
Dir. nr.: 33 97 42 31