Untitled design (2)
 

Danske Mediers Digitale Priser tildelt: Èn guld, fire sølv og fem hædrende omtaler

10 indstillinger har de seneste dage fået overleveret hædrende omtale, sølv og guld i konkurrencen Danske Mediers Digitale Priser.

De seneste dage har Danske Medier overrakt hædrende omtale, sølv og guld i konkurrencen Danske Mediers Digitale Priser til i alt 10 indstillinger fra fire medier.

Politiken blev fredag overrakt en hædrende omtale i kategorien Årets digitale idé, mens de i kategorien Årets digitale historie modtog guld for ”Hvorfor voldtog Tom sin kæreste?”. Også DR fik fredag overrakt i alt fire hædrende omtaler og sølv-diplomer.

Tirsdag blev Kristeligt Dagblad, som det fremgår af billedet ovenfor, overrakt i alt tre gange sølv – i kategorierne Årets digitale historie og Årets digitale idé, mens Ingeniørens PRO-medier er blevet tildelt hædrende omtale i kategorien Årets niché- eller fagmedie.

I alt har juryen i år tildelt fem hædrende omtaler, fire sølv og én guld fordelt på kategorierne Årets niché- eller fagmedie, Årets digitale idé og Årets digitale historie.

Få overblik over de tildelte priser og læs alle juryens begrundelser for tildelingen af hædrende omtale, sølv og guld i konkurrencen Danske Mediers Digitale Priser her (åbner som PDF). 

Juryen består af: Jan Birkemose, Kamilla Harritsø og Simon Stilling.

Grundet praktiske omstændigheder har Danske Medier i år uddelt henholdsvis guld, sølv og hædrende omtale i konkurrencen Danske Mediers Digitale Priser på de nominerede mediers egne lokationer og redaktioner.

Mest læste

Læs også

Praktikantvejlederkurser i marts og maj

Det kræver mere end blot at kunne sit fag at være en god praktikantvejleder i dag. Derfor har Danske Medier og Dansk Journalistforbund i fællesskab udviklet et kursus for praktikantvejledere i mediebranchen.

Digitalt startup-ikon giver gode råde til danske redaktører

Spørgelysten blandt publikum var stor, da Mette Lykke optrådte som en af hovedtalerne i Odense på Redaktørernes Dag 2019. Hendes position som CEO for Too Good To Go og tidligere Endomondo, triggede publikum til at stille flere spørgsmål, end Berlingskes Mette Østergaard som moderator kunne nå at formidle videre på scenen. Som opfølgning på den ellers timelange session, kommer her Mette Lykkes skriftlige svar på de ubesvarede spørgsmål redaktørerne stillede i konferencens digitale Q&A-redskab.

Danske Medier udtaler: Behov for regulering af techgiganter

I Danske Medier synes vi det er positivt, Justitsminister Nick Hækkerup (S) har meldt ud, at man fra regeringens side vil kigge på regulering af sociale medier. De store digitale platforme har vokset sig så store og omspændende, at der er tale om en kritisk infrastruktur, der er koncentreret omkring få store aktører. Desværre er det uigennemskueligt for forbrugere, myndigheder og virksomheder, hvordan disse platforme reelt fungerer, hvilket kan og bliver udnyttet.

Årets Programmatic konference bliver spektakulær

Man kunne sagtens forvente dystre toner fra en konference dedikeret til målrettet annoncering, i takt med at Apple, Mozilla og Google m.fl. udfaser det teknologiske fundament for 3.parts cookies kombineret med at lovregulering udfordrer tracking-muligheder. Men den digitale annoncebranche er ukuelig i sin innovation og tilgang til at udvikle nye modeller til optimering af kommercielle budskaber. Derfor er der lagt op til en højst spektakulær udgave af Programmatic, der løber af staben for sjette år i træk den 28 november.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)