1
 

Digital kommunikationsmedarbejder til Danske Medier

Medierne i Danmark er af afgørende betydning for vores demokrati. De skaber oplysning til borgerne om samfundet, ser magthaverne efter i sømmene og uddanner de næste generationer af mediebrugere.

Danske Medier arbejder for de journalistisk redigerede medier, det frie ord, den uafhængige presse og sunde rammevilkår for mediebranchen redaktionelt såvel som kommercielt.

I en tid med stigende opmærksomhed på techgiganternes ageren og sociale mediers rolle bliver vigtigheden af et mangfoldigt, frit og uafhængigt mediemarked vigtigere end nogensinde.   

Derfor styrker Danske Medier det strategisk kommunikative arbejde og søger en digital kommunikationsmedarbejder, der sammen med de øvrige medarbejdere kan varetage Danske Mediers kommunikation i tilknytning til såvel interessevaretagelse som medlemsaktiviteter.

Vi søger en kollega 

  • Der er nyuddannet eller har et par års erhvervserfaring fra arbejdet med digital politisk kommunikation
  • Har et godt øje for den politiske debat og erfaring med at sætte dagsordener på sociale medier
  • Har stærke it-kompetencer og erfaring med CMS- og CRM-systemer, herunder f.eks. WordPress, Mailchimp, Chimpbuilder
  • Kan styre kommunikationsprojekter fra idé over strategi til eksekvering
  • Der kan prioritere sine opgaver i en omskiftelig hverdag
  • Er en kreativ og åben holdspiller.

Dine opgaver vil omfatte

  • At varetage kommunikationen rettet mod Danske Mediers brede medlemsskare, herunder særligt være ansvarlig for at aktiviteter og tilbud bliver markedsført via de rette platforme
  • At udfærdige artikler, pressemeddelelser og tekster til Danske Mediers nyhedsbreve
  • Lave indhold til Danske Mediers sociale medieprofiler og være content manager
  • At indgå i tilrettelæggelsen og udviklingen af medlemsaktiviteter herunder events, gå-hjem-møder og uddannelsesaktiviteter
  • At sikre medlemsdataindsamling og det strategiske arbejde med data. 

Vi tilbyder

Vi tilbyder job i en velfungerende organisation i tilknytning til en dynamisk og omskiftelig branche med et godt netværk med medlemsvirksomhederne. Danske Medier har et tæt sekretariatsmæssigt samarbejde med Danske Mediers Arbejdsgiverforening. Som ansat i Danske Medier vil du derfor også kunne blive beskæftiget med opgaver i Arbejdsgiverorganisationen.

Lønnen fastsættes efter individuel aftale. Du må påregne lejlighedsvist arbejde uden for normal kontortid. Af faste elementer i lønpakken kan nævnes pensionsordning, fem feriefridage, helbredssikringsordning mv.

Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte direktør Marianne Bugge Zederkof på 2076 5099 eller adm. direktør Louise Brincker på 2977 3377.  

Skriftlig ansøgning med CV bedes sendt til job@danskemedier.dk senest 2. januar 2020 kl. 12.

Tiltrædelse snarest muligt.

Om os
Danske Medier er en branche- og arbejdsgiverorganisation for de private danske medier, der omfatter dagblade, ugeaviser, netmedier, magasiner, specialmedier, lokale radioer, trykkerier og distributionsvirksomheder.

Vi står bag næsten 300 medievirksomheder, som har det til fælles, at de ønsker at give borgerne information, indblik, baggrund og nyheder.

Vi forhandler og rådgiver i alle de forhold, der er relevante for en medievirksomhed. Vi indsamler, analyserer og formidler fakta og tal, der danner grundlag for vores medlemsvirksomheders daglige forretning. Vi tilbyder en bred vifte af arrangementer, netværk og uddannelsestilbud, der er relevante for ledere og medarbejdere i mediebranchen.

Mest læste

Læs også

Google udfaser tredjeparts-cookies

Google skriver på deres blog, at de vil udfase understøttelse af tredjeparts-cookies i deres Chrome-browser inden for to år. I takt med lignende tiltag fra de øvrige førende browserudbydere, må det ses som en reel afvikling af den mest udbredte teknologi inden for programmatic, profilering, retargeting og trafikmåling. Det rejser en del spørgsmål og på nuværende tidspunkt er der usikkerhed om konsekvenserne.

Danske Medier om AVMS-direktivet

Danske Medier afgav i december et høringssvar i forbindelse med Kulturministeriets høring over ændring af lov om radio- og fjernsynsvirksomhed. Høringen følger af en ændring af EU-direktivet om audiovisuelle medietjenester (AVMS-direktivet).
Danske Medier tilkendegiver bl.a. i høringssvaret af foreningen tilslutter sig at loven udvides til at omfatte videodelingsplatformstjenester. I tillæg hertil konstaterer foreningen, at for så vidt angår reguleringen af kommerciel kommunikation bør det være klart hvorvidt det er markedsføringsloven eller radio- og fjernsynsloven, der finder anvendelse.

Overenskomstforhandlingerne er skudt i gang

Størstedelen af overenskomsterne på det private arbejdsmarked skal fornys med virkning fra den 1. marts 2020. Det gælder naturligvis også for overenskomsterne i Danske Mediers Arbejdsgiverforening, der dækker det redaktionelle område, det grafiske område, funktionærområdet og distributionsområdet.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)