TROLDE
 

Facebook siger ja tak til invitation fra Danske Medier

9. april inviterede Danske Medier Mark Zuckerberg til Mediernes Årsdag via en annonce i The Wasthingon Post. I dag bekræfter Facebook, at de deltager ved Mediernes Årsdag.

Facebook sender Jesper Doub, direktør for Facebooks News Partnerships i Europa, Mellemøsten og Afrika og tidligere topchef for Spiegel Online og Spiegel TV, til Mediernes Årsdag for at debattere misinformation og medieudviklingen generelt.

”Vi er glade for at den annonce, vi indrykkede i Washington Post, har haft effekt. Vi havde selvfølgelig gerne set, at Mark Zuckerberg selv var kommet, men vi er rigtig glade for, at Jesper Doub kommer, og vi ser frem til en god dialog om mediernes rolle i samfundet og ikke mindst de sociale mediers rolle i samfundet – også i forbindelse med en valgkamp. Det er jo mere aktuelt end nogensinde, og det kan være, vi selv står midt i en valgkamp på det tidspunkt, så det er en rigtig god anledning til at få diskuteret bl.a. spredning af misinformation på de sociale medier, indsigt i algoritmerne og ansvaret for indholdet,” siger adm. direktør i Danske Medier, Morten Langager.

Facebook: God og valid diskussion af de sidste års udvikling i medierne
I en pressemeddelelse fra Facebook lyder det:

“Vi er rigtigt glade for at være blevet inviteret. Det giver selvfølgelig ikke helt den samme PR-værdi for konferencen, at vores CEO (topchef Mark Zuckerberg, red.) ikke kan deltage. Til gengæld håber jeg på en god og valid diskussion af de sidste års udvikling i medierne, ikke mindst med fokus på den nødvendige udvikling af bæredygtige forretningsmodeller for medier i en digitaliseret verden,” siger Jesper Doub.

Facebooks melding om at deltage i Mediernes Årsdag kommer, efter vi i Danske Medier tidligere i april sendte en åben invitation til Mark Zuckerberg i The Washington Post.

invitationen lyder det blandt andet:  “But to be frank, we do not really trust Facebook’s algorithms to deliver this message directly to you. Whereas we do believe that a good, old-fashioned newspaper ad will always reach its target.”

Mest læste

Læs også

Mediernes Årsdag gentages 28. april 2020

7. maj afholdte Danske Medier for første gang Mediernes Årsdag, hvor 250 mediechefer deltog. I 2020 gentager Danske Medier succesen med en årsdag for medierne, og datoen er nu fastlagt til 28. april.

Vi tager ansvar for indholdet: Mærkningsordning taget flot imod

I juni lancerede Danske Medier sammen med Pressenævnet en mærkningsordning, der giver Danske Mediers medlemmer mulighed for at mærke sine publiceringer med: ”Vi tager ansvar for indholdet og er tilmeldt Pressenævnet”. Store og små mediehuse og medier har siden taget mærkningsordningen i brug.

Sidste frist for indstillinger til Prix Radio

Sidste frist for indstillinger 16. august. Prix Radio er branchens årlige awardshow, hvor årets bedste programmer og fortællinger, interviews, værter og øjeblikke bliver hædret og fejret. Prix Radio afholdes i forbindelse med fagfestivalen Radiodays.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)