Banner_Ugeaviserne_790x426
 

Først-til-mølle: Tilmeldingerne til Ugeavisernes Efterårsseminar tikker ind

Tilmeldingen til Ugeavisernes Efterårsseminar er åben. Først-til-mølle-princippet gælder for hotelværelser på Hotel Koldingfjord.

Det endelige program for Danske Mediers og De Lokale Ugeavisers årlige konference på Hotel Koldingfjord er ved at være klar. Der er åbent for tilmeldingen, såvel som at der nu er mulighed for at indsende indstillinger til Ugeavisernes Årspriser.

Der er begrænset antal værelser.

Deltagerne kan blandt andet se frem til at høre om ”Tendenser i medieudviklingen nu og i fremtiden”, ligesom de vil kunne blive ”Klar til Amazon-effekten”. Endelig er der på konferencen fokus på ”Teknologiens muligheder og Trends i fremtiden”.

Foruden teknologi og faglig udvikling, vil der også være input om at skabe engagement og begejstring både blandt læserne og på redaktionen.

På seminaret kan deltagerne blandt andre møde medieprofessor Anker Brink Lund, tv-vært Thomas Mygind, journalist på TV 2 News Troels Mylenberg og chefredaktør på BT Michael Dyrby.

Eftermiddagens program på konferencen er delt i et kommercielt og redaktionelt spor. På det kommercielle spor har vi en særlig annoncør-case på programmet (mere herom senere), mens deltagerne på det redaktionelle spor kan høre om mediestøtte og hvordan man sætter læserne i fokus.

Dagen afsluttes med uddeling af Ugeavisernes Årspriser og det er nu muligt at indsende indstillinger. Du kan læse mere om Årspriserne her.

Der er et begrænset antal værelser på Hotel Koldingfjord. De besættes efter først-til-mølle-princippet. Vi anbefaler derfor hurtig tilmelding.

Prisen er uændret i forhold til 2018: 3.600 kr. plus moms inkl. overnatning, 2.595 kr. plus moms uden overnatning. Ved afbud efter 17. september betales fuld pris – men det er muligt at overlevere sin billet til anden deltager.

Sidste frist for tilmelding: mandag 16. september 2019. Vi opfordrer til hurtig tilmelding, så arrangørerne kan tilpasse programmet og rammerne bedst muligt.

Læs også

Positivt, at danskerne søger mod traditionelle medier i en brydningstid

Tilliden til de traditionelle nyhedsmedier er steget markant i det seneste år og er nu på det højeste i fem år. 59% af alle danskerne har således en generel tillid til nyhedsmediernes dækning, når det kommer til troværdig information og fairness. Det viser den nyeste udgave af rapporten Danskernes brug af Nyhedsmedier 2021 (RUC), der hvert år undersøger danskernes nyhedsvaner.

Danske Medier: Ny EU-afgørelse fjerner sidste forhindring for ligestilling mellem medier

Hvis man vil sikre dansk journalistik og kvalitetsindhold i en tid, hvor techgiganterne presser danske medier og indholdsproducenter, er det ikke holdbart, at man fortsætter med at beskatte dansk journalistik og indhold. Det mener Danske Mediers adm. direktør Mads Brandstrup, som ser fjernelsen af lønsumsafgiften som et vigtigt politisk valg, der bør træffes netop nu.

Sådan klarer specialmedierne sig ”efter” coronakrisen

Selvom vi med 3. kvartal samlet set ser en markant fremgang i annonceomsætningen, er der store forskelle mellem brancherne. ’Detailhandel, auto og hotel’ er meget naturligt fortsat coronapåvirket og ligger 6 procent under 2020, som ellers også var massivt coronaramt.

Danske Medier: DR’s licensoverskud bør bruges til at sikre lokale og regionale medier

På dagen, hvor en bred kreds af aktører fra den danske mediebranche er samlet til stormøde i Kulturministeriet forud for de længe ventede medieforhandlinger, kommer Danske Medier med en opfordring til politikerne om at finde finansieringen til tiltag, som kan sikre eksistensen af lokale og regionale medier i hele landet. Foreningen mener, at finansieringen alternativt kan findes i de 221,5 mio. kroner, som ligger i overskydende licensmidler.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev