axel_towers4
 

Google, Facebook, danske medie- og it-ordfører deltager ved Barry Lynn-arrangement

Når Danske Medier og Gorrissen Federspiel 25. september inviterer på medlemsseminar om tech-giganternes markedsposition med Barry Lynn, bliver det også med deltagelse fra Google, Facebook, medie-, it- og erhvervsordfører.

Det endelige program er nu klar for Danske Mediers medlemsseminar om tech-giganternes markedsposition.

Medlemsseminaret indledes med oplæg fra Barry Lynn, direktør for den amerikanske tænketank, Open Markets Institute. I sit oplæg vil Lynn sætte fokus på tech-giganternes position på mediemarkedet, og hvilken indvirkning de har på markedsforholdene i mediebranchen.

Læs mere: En trussel mod demokratiet? Medlemsseminar om tech-giganterne med Barry Lynn

Oplægget efterfølges af debat om det danske mediemarked, med deltagelse af  Googles politisk chef i norden, Christine Sørensen, Facebooks politisk chef i norden, Martin Ruby, adm. direktør i JP/Politikens Hus, Stig Ørskov og adm. direktør for Mediehuset Ingeniøren, Christina Blaagaard.

Debatstafetten gives herefter videre til Mona Juul, it- og erhvervsordfører for Konservative, Kasper Roug, it-ordfører Socialdemokratiet og Jens Rohde, medieordfører Radikale Venstre.

Debatterne modereres af Bjarke Møller, der som journalist, chefredaktør for Mandag Morgen og senest som direktør for Tænketanken EUROPA har analyseret de vigtigste samfundsforandringer, som Danmark og resten af EU gennemløber.

Program
13.00-14.00     Barry Lynn, Oplæg og Q/A
14.00-14.10     Pause
14.10-15.00     Det danske marked og tech-giganterne

  • Googles politiske chef i norden, Christine Sørensen
  • Facebooks politiske chef i norden, Martin Ruby
  • Adm. direktør i JP/Politikens Hus, Stig Ørskov
  • Adm. direktør for Teknologiens Mediehus, Christina Blaagaard

15.00-15.30      Hvad kan politikerne gøre?

  • Mona Juul, it- og erhvervsordfører Konservative
  • Kasper Roug, it-ordfører Socialdemokratiet
  • Jens Rohde, medieordfører Radikale Venstre

Seminaret foregår 25. september kl. 13.00-15.30 i Axel Tower, og arrangeres i samarbejde med et af landets førende advokathuse, Gorrissen Federspiel, som også lægger hus til. Tilmelding er åben. Først-til-mølle.

Læs også

Positivt, at danskerne søger mod traditionelle medier i en brydningstid

Tilliden til de traditionelle nyhedsmedier er steget markant i det seneste år og er nu på det højeste i fem år. 59% af alle danskerne har således en generel tillid til nyhedsmediernes dækning, når det kommer til troværdig information og fairness. Det viser den nyeste udgave af rapporten Danskernes brug af Nyhedsmedier 2021 (RUC), der hvert år undersøger danskernes nyhedsvaner.

Danske Medier: Ny EU-afgørelse fjerner sidste forhindring for ligestilling mellem medier

Hvis man vil sikre dansk journalistik og kvalitetsindhold i en tid, hvor techgiganterne presser danske medier og indholdsproducenter, er det ikke holdbart, at man fortsætter med at beskatte dansk journalistik og indhold. Det mener Danske Mediers adm. direktør Mads Brandstrup, som ser fjernelsen af lønsumsafgiften som et vigtigt politisk valg, der bør træffes netop nu.

Sådan klarer specialmedierne sig ”efter” coronakrisen

Selvom vi med 3. kvartal samlet set ser en markant fremgang i annonceomsætningen, er der store forskelle mellem brancherne. ’Detailhandel, auto og hotel’ er meget naturligt fortsat coronapåvirket og ligger 6 procent under 2020, som ellers også var massivt coronaramt.

Danske Medier: DR’s licensoverskud bør bruges til at sikre lokale og regionale medier

På dagen, hvor en bred kreds af aktører fra den danske mediebranche er samlet til stormøde i Kulturministeriet forud for de længe ventede medieforhandlinger, kommer Danske Medier med en opfordring til politikerne om at finde finansieringen til tiltag, som kan sikre eksistensen af lokale og regionale medier i hele landet. Foreningen mener, at finansieringen alternativt kan findes i de 221,5 mio. kroner, som ligger i overskydende licensmidler.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev