axel_towers4
 

Google, Facebook, danske medie- og it-ordfører deltager ved Barry Lynn-arrangement

Når Danske Medier og Gorrissen Federspiel 25. september inviterer på medlemsseminar om tech-giganternes markedsposition med Barry Lynn, bliver det også med deltagelse fra Google, Facebook, medie-, it- og erhvervsordfører.

Det endelige program er nu klar for Danske Mediers medlemsseminar om tech-giganternes markedsposition.

Medlemsseminaret indledes med oplæg fra Barry Lynn, direktør for den amerikanske tænketank, Open Markets Institute. I sit oplæg vil Lynn sætte fokus på tech-giganternes position på mediemarkedet, og hvilken indvirkning de har på markedsforholdene i mediebranchen.

Læs mere: En trussel mod demokratiet? Medlemsseminar om tech-giganterne med Barry Lynn

Oplægget efterfølges af debat om det danske mediemarked, med deltagelse af  Googles politisk chef i norden, Christine Sørensen, Facebooks politisk chef i norden, Martin Ruby, adm. direktør i JP/Politikens Hus, Stig Ørskov og adm. direktør for Mediehuset Ingeniøren, Christina Blaagaard.

Debatstafetten gives herefter videre til Mona Juul, it- og erhvervsordfører for Konservative, Kasper Roug, it-ordfører Socialdemokratiet og Jens Rohde, medieordfører Radikale Venstre.

Debatterne modereres af Bjarke Møller, der som journalist, chefredaktør for Mandag Morgen og senest som direktør for Tænketanken EUROPA har analyseret de vigtigste samfundsforandringer, som Danmark og resten af EU gennemløber.

Program
13.00-14.00     Barry Lynn, Oplæg og Q/A
14.00-14.10     Pause
14.10-15.00     Det danske marked og tech-giganterne

  • Googles politiske chef i norden, Christine Sørensen
  • Facebooks politiske chef i norden, Martin Ruby
  • Adm. direktør i JP/Politikens Hus, Stig Ørskov
  • Adm. direktør for Teknologiens Mediehus, Christina Blaagaard

15.00-15.30      Hvad kan politikerne gøre?

  • Mona Juul, it- og erhvervsordfører Konservative
  • Kasper Roug, it-ordfører Socialdemokratiet
  • Jens Rohde, medieordfører Radikale Venstre

Seminaret foregår 25. september kl. 13.00-15.30 i Axel Tower, og arrangeres i samarbejde med et af landets førende advokathuse, Gorrissen Federspiel, som også lægger hus til. Tilmelding er åben. Først-til-mølle.

Læs også

Forecast af annoncemarkedet for podcast på det danske marked

I Medieudviklingen 2023 fra DR Analyse bliver det fremhævet, at væksten i podcastdækningen er stagneret og endda faldende for enkelte målgrupper. DR finder tendensen i egne undersøgelser, men samme tendens kan findes i andre kilder, tilgængelige for markedet, såsom Index Danmark, radiomålingens ”Annual Survey” og Gallups Lokal Index. Den tilsyneladende stagnerede vækst har fået Danske Medier Research til at dykke dybere i tallene og undersøge potentialet for podcastmarkedet i et tiårigt perspektiv. Herunder hvilke barrierer, der udfordrer væksten i podcast.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev