axel_towers4
 

Google, Facebook, danske medie- og it-ordfører deltager ved Barry Lynn-arrangement

Når Danske Medier og Gorrissen Federspiel 25. september inviterer på medlemsseminar om tech-giganternes markedsposition med Barry Lynn, bliver det også med deltagelse fra Google, Facebook, medie-, it- og erhvervsordfører.

Det endelige program er nu klar for Danske Mediers medlemsseminar om tech-giganternes markedsposition.

Medlemsseminaret indledes med oplæg fra Barry Lynn, direktør for den amerikanske tænketank, Open Markets Institute. I sit oplæg vil Lynn sætte fokus på tech-giganternes position på mediemarkedet, og hvilken indvirkning de har på markedsforholdene i mediebranchen.

Læs mere: En trussel mod demokratiet? Medlemsseminar om tech-giganterne med Barry Lynn

Oplægget efterfølges af debat om det danske mediemarked, med deltagelse af  Googles politisk chef i norden, Christine Sørensen, Facebooks politisk chef i norden, Martin Ruby, adm. direktør i JP/Politikens Hus, Stig Ørskov og adm. direktør for Mediehuset Ingeniøren, Christina Blaagaard.

Debatstafetten gives herefter videre til Mona Juul, it- og erhvervsordfører for Konservative, Kasper Roug, it-ordfører Socialdemokratiet og Jens Rohde, medieordfører Radikale Venstre.

Debatterne modereres af Bjarke Møller, der som journalist, chefredaktør for Mandag Morgen og senest som direktør for Tænketanken EUROPA har analyseret de vigtigste samfundsforandringer, som Danmark og resten af EU gennemløber.

Program
13.00-14.00     Barry Lynn, Oplæg og Q/A
14.00-14.10     Pause
14.10-15.00     Det danske marked og tech-giganterne

  • Googles politiske chef i norden, Christine Sørensen
  • Facebooks politiske chef i norden, Martin Ruby
  • Adm. direktør i JP/Politikens Hus, Stig Ørskov
  • Adm. direktør for Teknologiens Mediehus, Christina Blaagaard

15.00-15.30      Hvad kan politikerne gøre?

  • Mona Juul, it- og erhvervsordfører Konservative
  • Kasper Roug, it-ordfører Socialdemokratiet
  • Jens Rohde, medieordfører Radikale Venstre

Seminaret foregår 25. september kl. 13.00-15.30 i Axel Tower, og arrangeres i samarbejde med et af landets førende advokathuse, Gorrissen Federspiel, som også lægger hus til. Tilmelding er åben. Først-til-mølle.

Mest læste

Læs også

Google udfaser tredjeparts-cookies

Google skriver på deres blog, at de vil udfase understøttelse af tredjeparts-cookies i deres Chrome-browser inden for to år. I takt med lignende tiltag fra de øvrige førende browserudbydere, må det ses som en reel afvikling af den mest udbredte teknologi inden for programmatic, profilering, retargeting og trafikmåling. Det rejser en del spørgsmål og på nuværende tidspunkt er der usikkerhed om konsekvenserne.

Danske Medier om AVMS-direktivet

Danske Medier afgav i december et høringssvar i forbindelse med Kulturministeriets høring over ændring af lov om radio- og fjernsynsvirksomhed. Høringen følger af en ændring af EU-direktivet om audiovisuelle medietjenester (AVMS-direktivet).
Danske Medier tilkendegiver bl.a. i høringssvaret af foreningen tilslutter sig at loven udvides til at omfatte videodelingsplatformstjenester. I tillæg hertil konstaterer foreningen, at for så vidt angår reguleringen af kommerciel kommunikation bør det være klart hvorvidt det er markedsføringsloven eller radio- og fjernsynsloven, der finder anvendelse.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)