DM_SoMe_Icon_rgb-DM-neg
 

Hjælp til mediestøtte

1. oktober 2019 kl. 12.00 er der ansøgningsfrist for at søge redaktionel produktionsstøtte. Danske Medier inviterer medlemmer til arrangement i Pressens Hus, hvor vi klæder dit medie på til at ansøge.

Som en særlig service kun for medlemmer af Danske Medier inviterer vi til fælles rådgivningsarrangement for at hjælpe medlemmer, som ønsker at søge om produktionsstøtte.

Ved mødet vil Christian Kierkegaard, der tidligere har rådgivet om mediestøtte, også være til stede i Pressens Hus.

For medlemmer, der ikke kan være fysisk tilstede i Pressens Hus, er det altid muligt at kontakte os pr. mail eller telefonisk.

Hjælp til mediestøtte afholdes 11. september kl. 14.00-16.00.

Hvis du ønsker at få råd og vejledning skal du melde det til publicistisk chef, Jesper Jürgensen, på jej@danskemedier.dk

Hvem kan søge?
Redaktionel produktionsstøtte kan søges af trykte nyhedsmedier og skrevne internetbaserede nyhedsmedier. Nyhedsmediet skal have et indhold, der er redigeret til et dansk publikum og som består af beskrivelser af danske samfundsforhold eller har et dansk perspektiv på udenlandske begivenheder. Læs mere på Kulturministeriets hjemmeside.

Læs også

Executive Assistant til Danske Medier

Er du passioneret for ledelses- og forandringsprocesser? Har du lyst til at blive en del af en organisation i udvikling midt i den politiske samtale i Danmark? Har du flair for koordinering og processtyring? Så kunne jobbet som executive assistant til den adm. direktør i Danske Medier måske være et næste skridt i din karriere.

Danske Mediers høringssvar til ny dansk frekvensstrategi

Danske Medier har med interesse konstateret, den igangværende høring om udkast til ny dansk frekvens strategi. Danske Medier undrer sig over, at foreningen ikke er på høringslisten, men går ud fra at foreningens bemærkninger vil blive inddraget i det videre arbejde.

Da norsk lokalmedie ignorerede antallet af klik, strømmede abonnenterne til

Da Janne Rygh og hendes kolleger begyndte det analysearbejde, som i første omgang endte med 12.000 kategoriserede – og manuelt indtastede – artikler i et excel-ark, havde Amedia næsten ingen rent digitale abonnenter. Tværtimod var de loyale læsere næsten alle sammen bundet op på printavisen. I dag, otte år senere, er halvdelen af abonnenterne rent digitale.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev