RD19_01
 

I dag åbner tilmeldingen til Radiodays 20. september

Spritnye faciliteter og inspirerende omgivelser skaber rammerne om årets Radiodays og Prix Radio.

Placeringen af Radiodays i Huones nybyggede lokaler på Amager skaber muligheder for at tilbyde endnu flere mindre sessions, workshops og netværksmuligheder.

Placeringen i gå afstand fra Kastrup gør det attraktivt for deltagere fra hele landet, ligesom det skaber endnu bedre mulighed for at tiltrække udenlandske oplægsholdere.

Programmet er løbende under udvikling – følg med på Radiodays.dk – men allerede nu er der lagt et alsidigt og relevant program.

UKs største taleradio, BBC 4, åbner til maskinrummet for, hvad der virker i den digitale verden når senior producer Will Drysdale åbner for indsigten bag succeserne og der bliver lejlighed til at få indsigt i de nyeste podcast tendenser ved Peter Nigel, mulighederne i den kommende player MereRadio ved Country Manager Ole Jørgen Torvmark og hvordan man genføder et brand når P3s Redaktionschef Tine Maria Borresøe og Programchef Nanna Bernth, radio 100 fortæller om at omlægge to af de største brands i Danmark.

Få styr på reglerne for skjult reklame og sponsorering når jurist Christina Moshøj giver indsigt i hvad Radio- og tv-nævnet lægger vægt på i deres afgørelser. Få indsigt i hvordan man overbeviser annoncører med hang til fancy teknologi og programmatic om at radio har SÅ meget mere at byde på når Lucy Barrett fra Radiocentre tegner et stærk fortælling om radio som annoncemedie baseret på historiske data, hårde facts og erfaring

Der er internationale erfaringer til din smartspeaker strategi ved Peter Stewart, der var en del af teamet bag Reuters Institute/Oxford University The Future of Voice and the Implications for News report og inspiration til den undersøgende journalistik fra Adrian Goldberg, BBC 1, der præsenterer ”UK’s one and only live investigative radio programme” – en time søndag morgen på BBC Radio 5 Live.

Derudover er der fokus på masser af workshop bl.a. stemme- og taleworkshop, ideudvikling, storytelling mm.

Radiodays er den årlige mulighed for alle som arbejder med lyd og radio til at få skærpet deres radiofaglighed, blive inspireret og få nye ideer, samt en unik mulighed for at networke og lære nye kollegaer og konkurrenter at kende.  Læs om pris, program, tilmelding og early-bird frister på www.radiodays.dk

Radio Days arrangeres af Danske Medier, DR, Bauer Media og Radio24syv.
Danske Mediers medlemmer fremsendes rabatkode i uge 22.

Danmarks officielle radiopriser sætter fokus på det bedste radio i året der gik.

Mest læste

Læs også

Praktikantvejlederkurser i marts og maj

Det kræver mere end blot at kunne sit fag at være en god praktikantvejleder i dag. Derfor har Danske Medier og Dansk Journalistforbund i fællesskab udviklet et kursus for praktikantvejledere i mediebranchen.

Digitalt startup-ikon giver gode råde til danske redaktører

Spørgelysten blandt publikum var stor, da Mette Lykke optrådte som en af hovedtalerne i Odense på Redaktørernes Dag 2019. Hendes position som CEO for Too Good To Go og tidligere Endomondo, triggede publikum til at stille flere spørgsmål, end Berlingskes Mette Østergaard som moderator kunne nå at formidle videre på scenen. Som opfølgning på den ellers timelange session, kommer her Mette Lykkes skriftlige svar på de ubesvarede spørgsmål redaktørerne stillede i konferencens digitale Q&A-redskab.

Danske Medier udtaler: Behov for regulering af techgiganter

I Danske Medier synes vi det er positivt, Justitsminister Nick Hækkerup (S) har meldt ud, at man fra regeringens side vil kigge på regulering af sociale medier. De store digitale platforme har vokset sig så store og omspændende, at der er tale om en kritisk infrastruktur, der er koncentreret omkring få store aktører. Desværre er det uigennemskueligt for forbrugere, myndigheder og virksomheder, hvordan disse platforme reelt fungerer, hvilket kan og bliver udnyttet.

Årets Programmatic konference bliver spektakulær

Man kunne sagtens forvente dystre toner fra en konference dedikeret til målrettet annoncering, i takt med at Apple, Mozilla og Google m.fl. udfaser det teknologiske fundament for 3.parts cookies kombineret med at lovregulering udfordrer tracking-muligheder. Men den digitale annoncebranche er ukuelig i sin innovation og tilgang til at udvikle nye modeller til optimering af kommercielle budskaber. Derfor er der lagt op til en højst spektakulær udgave af Programmatic, der løber af staben for sjette år i træk den 28 november.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)