Årets avisside_twitter1
 

Invitation til Årets Avisside 2019

Igen i år inviteres Danske Mediers medlemmer til at deltage i designkonkurrencen for printaviser.

Årets Avisside 2019

Avissider publiceret i perioden 1. januar 2019 til 31. december 2019, kan deltage i konkurrencen, som i år består af følgende kategorier:

  • Årets Forsider
  • Årets Featuresider
  • Årets Sektionsforsider/magasinforsider
  • Årets temaside: Valg
  • Åben klasse

Kategorierne er nærmere beskrevet i Kriterier for Årets Avisside 2019 (åbner som PDF).

Der skelnes mellem landsdækkende aviser og lokale og regionale aviser. Hver avis kan max. indsende tre sider pr. kategori vedhæftet Deltagerblanket-2019 PRINT (åbner som PDF), som skal klippes og hæftes bag på hver enkel indstillet avisside.

Bidragene sendes, så de er modtaget i Mediernes Hus, att. Årets Avisside, Kalkbrænderiløbskaj 4 , 2100 København Ø senest fredag 14. februar 2020.

Juryen 
Juryen består i 2020 af: Marianne Bahl, (formand) Mikkel Bøgild Jacobsen, Zetland og Henrik Birkvig, DMJX.

Deltagergebyr
Deltagergebyret afhænger af klassen, idet landsdækkende aviser betaler kr. 500,- i grundgebyr og kr. 250,-  pr. indsendt bidrag, medens lokale og regionale aviser betaler kr. 300,- i grundgebyr og 150,- kr. pr. indsendt bidrag.

Betaling sker via Danske Mediers konto i Danske Bank, Reg. nr. 3001, Konto nr.4183 10 64 73. Venligst påfør: ”Årets Avisside 2019 – Avisens navn”.

Henvendelse
Eventuelle spørgsmål i denne forbindelse kan rettes til Marianne Bugge Zederkof på mbz@danskemedier.dk

Marianne Bugge Zederkof
Direktør, cand.merc.

mbz@danskemedier.dk
Mobil: 20 76 50 99
Dir. nr.: 33 97 42 31

Læs også

Ny rapport: Rekordhøj vækst i digital annonceomsætning er gode nyheder, men techgiganter indtager stadig større markedsandele

Friske tal fra rapporten “Online Markedsstatistik 2021” af Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation viser en markant fremgang på det digitale annoncemarked i 2021. Udviklingen står i kontrast til et coronaramt 2020, hvor stigningen i annonceomsætning fra 2019 til 2020 var meget beskeden. Samtidig udgør techgiganters markedsandele over halvdelen af den digitale omsætning. Det advarer Danske Medier mod og opfordrer Folketinget til at følge i EU’s spor og stramme grebet om big tech.

Høringssvar vedrørende udkast til forslag til lov om delvis undtagelse af den uafhængige task force vedrørende Scandinavian Star fra reglerne i lov om offentlighed i forvaltningen m.v.

Danske Medier har med tak modtaget Justitsministeriets høringsbrev af 15. marts 2022 med opfordring til at fremkomme med bemærkninger til lovforslaget om delvis undtagelse af den uafhængige task force om reder-, ejer- og forsikringsforholdene vedrørende Scandinavian Star fra reglerne i lov om offentlighed i forvaltningen m.v.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev