Danske Medier Prisuddeling 15
 

Invitation til Årets Avisside 2020

Igen i år inviteres Danske Mediers medlemmer til at deltage i designkonkurrencen for landets aviser. Fristen for indstillinger er rykket til 6. april.

Konkurrencen består i år af følgende kategorier:

  • Årets Forsider
  • Årets Featuresider
  • Årets Sektionsforsider/magasinforsider
  • Årets temaside: Corona
  • Åben klasse

Kategorierne er nærmere beskrevet i Kriterier for Årets Avisside 2020 (PDF). Hver avis kan max. indsende tre sider pr. kategori. 

Jury: Marianne Bahl, (formand) Mikkel Bøgild Jacobsen, Zetland og Henrik Birkvig, DMJX

Tilmelding

Kun avissider fra perioden 1. januar 2020 – 31. december 2020 kan deltage i konkurrencen. For hver indsendt (original) avisside udfyldes og vedhæftes en deltagerblanket. De deltagende avissider mærkes “Årets Avisside” og sendes til:

Danske Medier, Kalkbrænderiløbskaj 4, 2100 København Ø. 

Hvis original avisside ikke haves, kan fotokopi indsendes. Kopien skal have samme format som den originale side. 

Indstillingerne skal være modtaget senest tirsdag 6. april – efter påske. Man skal være medlem af Danske Medier for at deltage i konkurrencen. 

Deltagergebyr

Deltagergebyret afhænger af klassen. Landsdækkende aviser betaler kr. 750,- i grundgebyr og kr. 300,-  pr. indsendt bidrag mens lokale og regionale aviser betaler kr. 500,- i grundgebyr og 200,- kr. pr. indsendt bidrag.

Betaling sker via Danske Mediers konto i Danske Bank:
Reg. nr. 3001, Konto nr. 4183 10 64 73.
Påfør ”Årets Avisside 2020” og avisens navn.
Betaling skal være sket inden 10. april 2021. 

Spørgsmål?

Caroline van Halsema, 
Kommunikation 
cvh@danskemedier.dk,
+45 92 82 27 67

Marianne Bugge Zederkof,
Direktør  
mbz@danskemedier.dk
+ 45 20 76 50 99

Læs også

Executive Assistant til Danske Medier

Er du passioneret for ledelses- og forandringsprocesser? Har du lyst til at blive en del af en organisation i udvikling midt i den politiske samtale i Danmark? Har du flair for koordinering og processtyring? Så kunne jobbet som executive assistant til den adm. direktør i Danske Medier måske være et næste skridt i din karriere.

Danske Mediers høringssvar til ny dansk frekvensstrategi

Danske Medier har med interesse konstateret, den igangværende høring om udkast til ny dansk frekvens strategi. Danske Medier undrer sig over, at foreningen ikke er på høringslisten, men går ud fra at foreningens bemærkninger vil blive inddraget i det videre arbejde.

Da norsk lokalmedie ignorerede antallet af klik, strømmede abonnenterne til

Da Janne Rygh og hendes kolleger begyndte det analysearbejde, som i første omgang endte med 12.000 kategoriserede – og manuelt indtastede – artikler i et excel-ark, havde Amedia næsten ingen rent digitale abonnenter. Tværtimod var de loyale læsere næsten alle sammen bundet op på printavisen. I dag, otte år senere, er halvdelen af abonnenterne rent digitale.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev