Priser
 

Kom og hør Norbert Küpper som gæstetaler ved overrækkelsen af Årets Avisside og Danske Mediers digitale priser

Kåringen af Årets Avisside og uddelingen af Danske Mediers Digitale Priser løber af stablen ved et gå-hjem event mandag 15. juni i Den Sorte Diamant. Det bedste inden for dansk avisdesign og funktionalitet præmieres, og så kan deltagere tage inspiration med hjem til redaktionerne fra en af Europas bedste avisdesignere.

Eventet bliver gæstet af den grafiske designer, Norbert Küpper. Norbert er ansvarlig for den europæiske designkonkurrence for aviser, som han grundlagde i 1999, og som 184 aviser fra 25 europæiske lande sidste år deltog i. Norbert vil med sin mange års erfaring inden for avisdesign give os et indblik i prisvindende materiale fra andre europæiske lande. Han vil også inddrage eksempler fra Skandinavien.

Norbert har redesignet mere end 180 aviser. Han arbejder hovedsageligt i de tysktalende lande, men har også designet aviser i Polen, Tjekkiet, Slovakiet og De Forenede Arabiske Emirater.

Årets Avisside
Interessen for Årets Avisside har i år slået rekord med 109 indstillinger. Af dem har juryen valgt at nominere 14 bidrag, fordelt på seks udgivere. Du kan læse mere om priserne og de nominerede her.

Digitale priser
Interessen for de Digitale Priser har ligeledes slået rekord med 51 indsendte bidrag. Af dem har juryen nomineret 15 på tværs af de fire kategorier, som prisen uddeleles i. Du kan læse mere om priserne og de nominerede her.

Mest læste

Læs også

Mediernes del af ansvaret består i at sikre, at vi har kompetencerne til at gennemskue en verden, der er stadig mere påvirket af teknologi

I 1911 beskrev historikeren Kristian Erslev i “Historiens Teknik”, hvordan man med fotografiet og de levende billeder endelig havde fået et historisk vidne, der ikke kunne manipuleres. Der gik selvfølgelig ikke ret lang tid, før det blev meget tydeligt, at det ikke var tilfældet. Et tidligt eksempel er Stalins fjernelse af Trotsky fra billeder fra 1919.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)