Deadline 20. januar 2020 (1)
 

Launch of The Stars4Media Programme for Media Professionals – Innovate and Upskill Your Team

Are you a young media professional eager to gain skills, boost your career, test your ideas, and expand your network? Are you a publisher or an editor whose media needs innovation backed by business, to develop future management, and to grow its network with top media leaders in Europe?

Stars4Media is an exchange and training programme for young media professionals (“rising stars”) between cooperating media organisations, to accelerate media innovation and cross-border coverage in Europe. Stars4Media will encourage innovation through skill-building activities between paired media organisations to test ideas, produce contents and develop initiatives around 4 strategic themes.

In particular, Stars4Media will encourage innovation through skill-building activities between “like-minded” media outlets. This project will deepen key skills, such as: use of social media, video pitch, reporting techniques, online advertising, etc.

The project has three objectives:

  1. Promote media innovation, along three axes: technological, marketing/business, and quality content production, with the aim to unleash new business models.
  2. Build new media partnerships and mobility across Europe, exchanging not only future leaders, but also sharing content, product ideas and new technological tools.
  3. Foster an environment conducive to quality journalism and media pluralism, supporting democracy versus online disinformation.

Du kan læse mere om Stars4Media her. Deadline for senest tilmelding er 20. januar 2020. Du kan læse mere om hvordan du tilmelder dig her.

 

Mest læste

Læs også

Mediernes del af ansvaret består i at sikre, at vi har kompetencerne til at gennemskue en verden, der er stadig mere påvirket af teknologi

I 1911 beskrev historikeren Kristian Erslev i “Historiens Teknik”, hvordan man med fotografiet og de levende billeder endelig havde fået et historisk vidne, der ikke kunne manipuleres. Der gik selvfølgelig ikke ret lang tid, før det blev meget tydeligt, at det ikke var tilfældet. Et tidligt eksempel er Stalins fjernelse af Trotsky fra billeder fra 1919.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)