Mange designpriser til danske mediehuse

Fire danske mediehuse kan se frem til at blive hædret for flot printdesign og seks danske mediehuse får præmier for fremragende digitale præsentationer, når Society for News Design Scandinavia tirsdag 4. juni afslører vinderne i Best News Design Scandinavia 2018 ved et stort Award Show i Pressen i Politikens Hus.

En printjury og en digital jury bestående af nyhedsdesignere fra de skandinaviske og baltiske lande har vurderet flere end 100 indsendte bidrag til den digitale konkurrence og flere end 400 printbidrag inden vinderne i årets konkurrencer er fundet.

I alt 30 nordiske mediehuse præmieres ved Award Showet, som indledes med en mini konference samme sted. Konferencen har fokus på de store ændringer, der finder sted i mediehuse over hele verden.

Blandt talerne er Deputy Editor, Metro, New York Times, Meghan Louttit, der har fokus på visual storytelling. Hun har tidligere været Deputy Editor for New York Times Digital News Design og er tre gange vinder af News & Documentary Emmy Award.

Digital Design Lead på norske Adresseavisen holder oplæg med titlen ”Digital transformation in a regional company” og head of design hos den finske nationale tv station YLE, Stefani Urmas, fortæller om fordelene ved at bruge printdesign evner og viden i et tv medie.

Konferencen byder desuden på et oplæg af Javier Errera fra det spanske designvirksomhed erreracommunicacion, der vil tale om værdien af design i printmedier.

Billetter til både minikonferencen og award showet kan købes her.

Mest læste

Læs også

Udlodning fra Foreningen Bladudgiverfonden

Foreningen Bladudgiverfonden kan støtte projekter, der tjener til ”højnelse af reklamens og Markedsføringens standard og anseelse i Danmark og til aktiviteter til gavn for den danske private Mediebranche”.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)