danskemedier
 

Netværk for redaktører på fag- og specialmedier

Danske Medier lancerer til august et netværk rettet mod redaktører, redaktionschefer og ansvarlige på fag- og specialmedier.

Deltagerne i netværket er redaktører, redaktionschefer og ansvarlige på fag- og specialmedier, som ønsker at styrke deres arbejde med at redigere og udgive specialmedier og fagblade.

Ifølge publicistisk chef i Danske Medier, Jesper Jürgensen er målsætningen med netværket at skabe et fællesskab og frirum med ligesindede, der kan inspirere og støtte medlemmerne til at kunne udfylde rollen som ansvarlige på et specialmedie.

Netværket vil blive ledet og faciliteret af Jesper Jürgensen, som selv har en fortid som både journalist og redaktør på et fagmedie. Jesper har har også selv udviklet og ledet flere faglige netværk.

“Netværket skal være et forum, hvor der er plads til at vende både arbejdsrelaterede refleksioner og frustrationer. Men det skal også give ny inspiration og viden til at udføre arbejdet som redaktør eller chef på et fag- eller specialmedie,” siger Jesper Jürgensen.

Netværksmøderne vil fungere som en form for efteruddannelse og vil basere sig på de temaer, som medlemmerne finder interessante og vil være tilrettelagt på en måde, så de består af input fra relevante oplægsholdere, vidensdeling samt sparing på personlige udfordringer i et åbent og fortroligt rum, hvor deltagerne kan teste egne koncepter og ideer.

Pris for deltagelse i netværket er 1.900 kroner (5 netværksmøder) og beløbet vil primært gå til dækning af udgifter til oplægsholdere samt forplejning på møderne. Netværket er kun for fagpersoner ansat på fag- og specialmedier, der er medlem af Danske Medier.

Læs mere om netværket her.

Du er meget velkommen til at kontakte Jesper Jürgensen, hvis du har spørgsmål til netværket.

Mest læste

Læs også

Praktikantvejlederkurser i marts og maj

Det kræver mere end blot at kunne sit fag at være en god praktikantvejleder i dag. Derfor har Danske Medier og Dansk Journalistforbund i fællesskab udviklet et kursus for praktikantvejledere i mediebranchen.

Digitalt startup-ikon giver gode råde til danske redaktører

Spørgelysten blandt publikum var stor, da Mette Lykke optrådte som en af hovedtalerne i Odense på Redaktørernes Dag 2019. Hendes position som CEO for Too Good To Go og tidligere Endomondo, triggede publikum til at stille flere spørgsmål, end Berlingskes Mette Østergaard som moderator kunne nå at formidle videre på scenen. Som opfølgning på den ellers timelange session, kommer her Mette Lykkes skriftlige svar på de ubesvarede spørgsmål redaktørerne stillede i konferencens digitale Q&A-redskab.

Danske Medier udtaler: Behov for regulering af techgiganter

I Danske Medier synes vi det er positivt, Justitsminister Nick Hækkerup (S) har meldt ud, at man fra regeringens side vil kigge på regulering af sociale medier. De store digitale platforme har vokset sig så store og omspændende, at der er tale om en kritisk infrastruktur, der er koncentreret omkring få store aktører. Desværre er det uigennemskueligt for forbrugere, myndigheder og virksomheder, hvordan disse platforme reelt fungerer, hvilket kan og bliver udnyttet.

Årets Programmatic konference bliver spektakulær

Man kunne sagtens forvente dystre toner fra en konference dedikeret til målrettet annoncering, i takt med at Apple, Mozilla og Google m.fl. udfaser det teknologiske fundament for 3.parts cookies kombineret med at lovregulering udfordrer tracking-muligheder. Men den digitale annoncebranche er ukuelig i sin innovation og tilgang til at udvikle nye modeller til optimering af kommercielle budskaber. Derfor er der lagt op til en højst spektakulær udgave af Programmatic, der løber af staben for sjette år i træk den 28 november.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)