danskemedier
 

Netværk for redaktører på fag- og specialmedier

Danske Medier lancerer til august et netværk rettet mod redaktører, redaktionschefer og ansvarlige på fag- og specialmedier.

Deltagerne i netværket er redaktører, redaktionschefer og ansvarlige på fag- og specialmedier, som ønsker at styrke deres arbejde med at redigere og udgive specialmedier og fagblade.

Ifølge publicistisk chef i Danske Medier, Jesper Jürgensen er målsætningen med netværket at skabe et fællesskab og frirum med ligesindede, der kan inspirere og støtte medlemmerne til at kunne udfylde rollen som ansvarlige på et specialmedie.

Netværket vil blive ledet og faciliteret af Jesper Jürgensen, som selv har en fortid som både journalist og redaktør på et fagmedie. Jesper har har også selv udviklet og ledet flere faglige netværk.

“Netværket skal være et forum, hvor der er plads til at vende både arbejdsrelaterede refleksioner og frustrationer. Men det skal også give ny inspiration og viden til at udføre arbejdet som redaktør eller chef på et fag- eller specialmedie,” siger Jesper Jürgensen.

Netværksmøderne vil fungere som en form for efteruddannelse og vil basere sig på de temaer, som medlemmerne finder interessante og vil være tilrettelagt på en måde, så de består af input fra relevante oplægsholdere, vidensdeling samt sparing på personlige udfordringer i et åbent og fortroligt rum, hvor deltagerne kan teste egne koncepter og ideer.

Pris for deltagelse i netværket er 1.900 kroner (5 netværksmøder) og beløbet vil primært gå til dækning af udgifter til oplægsholdere samt forplejning på møderne. Netværket er kun for fagpersoner ansat på fag- og specialmedier, der er medlem af Danske Medier.

Læs mere om netværket her.

Du er meget velkommen til at kontakte Jesper Jürgensen, hvis du har spørgsmål til netværket.

Mest læste

Læs også

Guld til Politiken for Årets digitale historie

Fredag blev Politiken overrakt guld for Årets digitale historie ved et redaktionsmøde på Rådhuspladsen i København. Historien ”Hvorfor voldtog Tom sin kæreste?” imponerede juryen ved at være en stærk fortælling, som får ekstra luft under vingerne af det digitale.

Guld til Fyens Stiftstidende for Årets Forside

Torsdag besøgte Danske Medier Fyens Stiftstidendes redaktion i Odense for at overrække avisen og dygtige medarbejdere guld i konkurrencen Årets Avisside for forsiden ”Og swinger det – pianomand”. Ida Simmelholt, Sander S. Astrup, Martin Seymour og Vibeke Volder begik 1. oktober 2018 forsiden til minde om Kim Larsen.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)