danskemedier
 

Netværk for redaktører på fag- og specialmedier

Danske Medier lancerer til august et netværk rettet mod redaktører, redaktionschefer og ansvarlige på fag- og specialmedier.

Deltagerne i netværket er redaktører, redaktionschefer og ansvarlige på fag- og specialmedier, som ønsker at styrke deres arbejde med at redigere og udgive specialmedier og fagblade.

Ifølge publicistisk chef i Danske Medier, Jesper Jürgensen er målsætningen med netværket at skabe et fællesskab og frirum med ligesindede, der kan inspirere og støtte medlemmerne til at kunne udfylde rollen som ansvarlige på et specialmedie.

Netværket vil blive ledet og faciliteret af Jesper Jürgensen, som selv har en fortid som både journalist og redaktør på et fagmedie. Jesper har har også selv udviklet og ledet flere faglige netværk.

“Netværket skal være et forum, hvor der er plads til at vende både arbejdsrelaterede refleksioner og frustrationer. Men det skal også give ny inspiration og viden til at udføre arbejdet som redaktør eller chef på et fag- eller specialmedie,” siger Jesper Jürgensen.

Netværksmøderne vil fungere som en form for efteruddannelse og vil basere sig på de temaer, som medlemmerne finder interessante og vil være tilrettelagt på en måde, så de består af input fra relevante oplægsholdere, vidensdeling samt sparing på personlige udfordringer i et åbent og fortroligt rum, hvor deltagerne kan teste egne koncepter og ideer.

Pris for deltagelse i netværket er 1.900 kroner (5 netværksmøder) og beløbet vil primært gå til dækning af udgifter til oplægsholdere samt forplejning på møderne. Netværket er kun for fagpersoner ansat på fag- og specialmedier, der er medlem af Danske Medier.

Læs mere om netværket her.

Du er meget velkommen til at kontakte Jesper Jürgensen, hvis du har spørgsmål til netværket.

Mest læste

Læs også

Kursus for distributører 21.-22. oktober 2019

På kurset vil der blive lagt vægt på en grundlæggende forståelse af de to distributionsoverenskomster. Kurset er derfor særlig relevant for nye distributører, men erfarne distributører er også meget velkomne og vil kunne bidrage med erfaring fra egne sager.

Redaktørernes Dag 12. november: Læs om alle talerne

Den årlige konference for redaktører ”Redaktørernes Dag 2019” afholdes i år 12. november på Kvægtorvet ved TV 2 i Odense. På konferencens hjemmeside kan du nu læse om hver af de respektive talere, der blandt andre tæller Greg Barber, Director of Newsroom Product, The Washington Post, Alexandra Borchardt, Reuters Institute for the Study of Journalism og Anne Stig Christensen, adm. direktør, TV 2.

Markant portostigning på uddeling af dagblade og magasiner

PostNord har netop meldt deres priser ud for distribution af dagblade og magasiner i 2020. Dagbladenes omkostninger til distribution via PostNord vil stige. Taksterne i 2019 for for omdeling af et dagblad uden for byerne er i 2019 kr. 19,00 (9,00 + landtakst 10,00).

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)