NMP
 

Nordic Media Programme begynder i København januar 2020

En døråbner til virkeligheden og til et fantastisk netværk. Sådan beskriver tidligere NMP-deltagere Nordic Media Programme, der i 2020 gennemføres for 26. gang. NMP er et af de ældste og mest aktive netværk og forløb for professionel lederudvikling i Norden. 

NMP er et uundværligt forum for fælles udvikling af ideer og udveksling af erfaringer mellem medieledere på tværs af de nordiske lande. Det bygger på fælles vidensdeling og spørgsmåls-drevet læring. Den røde tråd er, at deltagere fra alle hjørner af mediebranchen mødes og arbejder sammen omkring branchens sværeste udfordringer – og med konkrete cases fra deltagernes bagland.

“I disse år findes der næppe et bedre sted end vore nordiske nabolande at søge inspiration, hvis man er dansk medieleder. Med NMP Nordic Media Programme får danske medieledere en unik mulig for at lære, lade sig inspirere – og vigtigst af alt: skabe netværk med nogle af verdens mest talentfulde medieledere,” siger adm. direktør i JP/Politikens Hus, Stig Kirk Ørskov.

Målet med NMP er at finde virkelige løsninger, men også at præsentere kreative måder at arbejde på og give deltagerne muligheden for at opleve styrken i en gruppes fælles kompetencer, erfaring, netværk og synsvinkler.

NMP henvender sig til ledere og specialister i alle funktioner i et mediehus. Deltagelese i NMP-netværket forudsætter IKKE at du har personaleansvar eller tidligere har gennemført en form for lederuddannelse.

Tilmeld dig NMP
NMP 26 begynder i København, januar 2020. Læs mere om programmet og tilmeld dig på NMP’s hjemmeside. Bemærk, Early Bird frem til og med 31. oktober. 

Næsten 700 nordiske mediechefer har deltaget i de foregående 25 udgaver af NMP-neværket. Den 26. udgave starter til januar 2020. 

Om NMP
“En katalysator for smarte mennesker, der mødes, netværker og løser problemer sammen, siger Carl-Johan Bergman, redaktionel chef på svenske MittMedia.”

Carl-Johan oplevede, at han fik en følelse af fremdrift med sig:

“Jeg blev bedre til at tænke innovativt og kritisk. Og jeg følte mig samtidig mere positiv,” siger han.

“For mig var det et år fyldt med indsigter, gode indsigter om, at behovet for forandring er endnu større, end jeg hidtil havde troet,” siger Catrin Ljung, marketingschef på Borås Tidning i Sverige.

Læs også

Danske Medier lancerer ny undersøgelse om unges nyhedsvaner på årets Folkemøde

På Folkemødet præsenterede Danske Medier i dag en ny undersøgelse lavet i samarbejde med Kantar Gallup om danske unges nyhedsvaner og brug af sociale medier. Med en paneldebat blev der stillet skarpt på vigtige spørgsmål om de unge som fremtidens mediebrugere, og hvordan vi klæder dem på til at forholde sig kritisk i et digitalt nyhedsunivers.

Pressemeddelelse: Ny fælles dansk handlingsplan for journalisters sikkerhed

Journalister skal trygt kunne arbejde uden at blive truet eller udsat for chikane. Derfor er Dansk Journalistforbund, Danske Medier, International Media Support, UNESCO Danmark, Justitsministeriet og Kulturministeriet blevet enige om en ny fælles dansk handlingsplan for sikkerhed for journalister, som bl.a. vil styrke indberetning af sager og monitorering af overgreb.

Nu åbnes for indstillinger til PrixAudio 2022

28. oktober løber PrixAudio af stablen og afholdes igen på Axelborg i København. Inden sidste års event relanceredes konkurrencen og omdøbtes fra PrixRadio til PrixAudio, så konkurrencen fremover kunne sætte fokus på og inkludere alle former for lyd. Radio, on-demand, lydbøger, fortællinger og podcasts.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev