NMP
 

Nordic Media Programme begynder i København januar 2020

En døråbner til virkeligheden og til et fantastisk netværk. Sådan beskriver tidligere NMP-deltagere Nordic Media Programme, der i 2020 gennemføres for 26. gang. NMP er et af de ældste og mest aktive netværk og forløb for professionel lederudvikling i Norden. 

NMP er et uundværligt forum for fælles udvikling af ideer og udveksling af erfaringer mellem medieledere på tværs af de nordiske lande. Det bygger på fælles vidensdeling og spørgsmåls-drevet læring. Den røde tråd er, at deltagere fra alle hjørner af mediebranchen mødes og arbejder sammen omkring branchens sværeste udfordringer – og med konkrete cases fra deltagernes bagland.

“I disse år findes der næppe et bedre sted end vore nordiske nabolande at søge inspiration, hvis man er dansk medieleder. Med NMP Nordic Media Programme får danske medieledere en unik mulig for at lære, lade sig inspirere – og vigtigst af alt: skabe netværk med nogle af verdens mest talentfulde medieledere,” siger adm. direktør i JP/Politikens Hus, Stig Kirk Ørskov.

Målet med NMP er at finde virkelige løsninger, men også at præsentere kreative måder at arbejde på og give deltagerne muligheden for at opleve styrken i en gruppes fælles kompetencer, erfaring, netværk og synsvinkler.

NMP henvender sig til ledere og specialister i alle funktioner i et mediehus. Deltagelese i NMP-netværket forudsætter IKKE at du har personaleansvar eller tidligere har gennemført en form for lederuddannelse.

Tilmeld dig NMP
NMP 26 begynder i København, januar 2020. Læs mere om programmet og tilmeld dig på NMP’s hjemmeside. Bemærk, Early Bird frem til og med 31. oktober. 

Næsten 700 nordiske mediechefer har deltaget i de foregående 25 udgaver af NMP-neværket. Den 26. udgave starter til januar 2020. 

Om NMP
“En katalysator for smarte mennesker, der mødes, netværker og løser problemer sammen, siger Carl-Johan Bergman, redaktionel chef på svenske MittMedia.”

Carl-Johan oplevede, at han fik en følelse af fremdrift med sig:

“Jeg blev bedre til at tænke innovativt og kritisk. Og jeg følte mig samtidig mere positiv,” siger han.

“For mig var det et år fyldt med indsigter, gode indsigter om, at behovet for forandring er endnu større, end jeg hidtil havde troet,” siger Catrin Ljung, marketingschef på Borås Tidning i Sverige.

Læs også

Executive Assistant til Danske Medier

Er du passioneret for ledelses- og forandringsprocesser? Har du lyst til at blive en del af en organisation i udvikling midt i den politiske samtale i Danmark? Har du flair for koordinering og processtyring? Så kunne jobbet som executive assistant til den adm. direktør i Danske Medier måske være et næste skridt i din karriere.

Danske Mediers høringssvar til ny dansk frekvensstrategi

Danske Medier har med interesse konstateret, den igangværende høring om udkast til ny dansk frekvens strategi. Danske Medier undrer sig over, at foreningen ikke er på høringslisten, men går ud fra at foreningens bemærkninger vil blive inddraget i det videre arbejde.

Da norsk lokalmedie ignorerede antallet af klik, strømmede abonnenterne til

Da Janne Rygh og hendes kolleger begyndte det analysearbejde, som i første omgang endte med 12.000 kategoriserede – og manuelt indtastede – artikler i et excel-ark, havde Amedia næsten ingen rent digitale abonnenter. Tværtimod var de loyale læsere næsten alle sammen bundet op på printavisen. I dag, otte år senere, er halvdelen af abonnenterne rent digitale.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev