Phone_DM_Artikel
 

Ny Cookievejledning fra Erhvervsstyrelsen

Danske Medier har torsdag den 12. december 2019  udsendt  en orientering vedr. en ny cookievejledning fra Erhvervsstyrelsen.

Erhvervsstyrelsen har udsendt en ny vejledning til brug af cookies, som indeholder en række ændringer i forhold til tidligere. Det vil ikke længere betragtes som et gyldigt samtykke, at brugere fortsætter ind på en hjemmeside, selv om der tydeligt er oplyst om brug af cookies. Tidligere fremgik det også, at styrelsen ikke ville håndhæve krav om forudgående samtykke. Det er nu ændret til, at der skal indhentes et informeret samtykke, inden der anvendes cookies. Endelig skal der nu også oplyses, hvor længe de enkelte cookies gemmes. Læs mere om de øvrige krav i Erhvervsstyrelsens vejledning eller vores medlemsorientering.

Hvis din medievirksomhed er medlem af Danske Medier, men ikke har modtaget orienteringen, og du ønsker at få orienteringen tilsendt, kan vejledningen rekvireres ved henvendelse til Frederik Weis Holst på fwh@danskemedier.dk

Har du spørgsmål til vejledningen bedes du henvende dig til Christina Moshøj eller Allan Sørensen.

Christina Moshøj
Seniorkonsulent, cand.jur.

cm@danskemedier.dk
Mobil: 51 50 26 44
Dir. nr: 33 97 42 61

20180905_U7A8741_SH

Allan Sørensen
Digital chef

as@danskemedier.dk
Mobil: 27 83 46 01
Dir. tlf: 33 97 42 81

Læs også

Da norsk lokalmedie ignorerede antallet af klik, strømmede abonnenterne til

Da Janne Rygh og hendes kolleger begyndte det analysearbejde, som i første omgang endte med 12.000 kategoriserede – og manuelt indtastede – artikler i et excel-ark, havde Amedia næsten ingen rent digitale abonnenter. Tværtimod var de loyale læsere næsten alle sammen bundet op på printavisen. I dag, otte år senere, er halvdelen af abonnenterne rent digitale.

Hvad er egentlig problemet med techgiganter?

Spredning af ulovligt indhold. Massiv dataindsamling på tværs af platforme og monopolisering af markedet. Alt sammen problemer relateret til techgiganterne, som der efterhånden længe har været opmærksomhed på.
Det nye er, at der nu er bred politisk vilje – både nationalt og i EU-regi – til at tage tyren ved hornene. I denne udgave af Danske Mediers Digitale Brief ser vi derfor nærmere på problemerne såvel som deres mulige løsninger.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev