Phone_DM_Artikel
 

Ny Cookievejledning fra Erhvervsstyrelsen

Danske Medier har torsdag den 12. december 2019  udsendt  en orientering vedr. en ny cookievejledning fra Erhvervsstyrelsen.

Erhvervsstyrelsen har udsendt en ny vejledning til brug af cookies, som indeholder en række ændringer i forhold til tidligere. Det vil ikke længere betragtes som et gyldigt samtykke, at brugere fortsætter ind på en hjemmeside, selv om der tydeligt er oplyst om brug af cookies. Tidligere fremgik det også, at styrelsen ikke ville håndhæve krav om forudgående samtykke. Det er nu ændret til, at der skal indhentes et informeret samtykke, inden der anvendes cookies. Endelig skal der nu også oplyses, hvor længe de enkelte cookies gemmes. Læs mere om de øvrige krav i Erhvervsstyrelsens vejledning eller vores medlemsorientering.

Hvis din medievirksomhed er medlem af Danske Medier, men ikke har modtaget orienteringen, og du ønsker at få orienteringen tilsendt, kan vejledningen rekvireres ved henvendelse til Frederik Weis Holst på fwh@danskemedier.dk

Har du spørgsmål til vejledningen bedes du henvende dig til Christina Moshøj eller Allan Sørensen.

Christina Moshøj
Seniorkonsulent, cand.jur.

cm@danskemedier.dk
Mobil: 51 50 26 44
Dir. nr: 33 97 42 61

20180905_U7A8741_SH

Allan Sørensen
Digital chef

as@danskemedier.dk
Mobil: 27 83 46 01
Dir. tlf: 33 97 42 81

Mest læste

Læs også

Mediernes del af ansvaret består i at sikre, at vi har kompetencerne til at gennemskue en verden, der er stadig mere påvirket af teknologi

I 1911 beskrev historikeren Kristian Erslev i “Historiens Teknik”, hvordan man med fotografiet og de levende billeder endelig havde fået et historisk vidne, der ikke kunne manipuleres. Der gik selvfølgelig ikke ret lang tid, før det blev meget tydeligt, at det ikke var tilfældet. Et tidligt eksempel er Stalins fjernelse af Trotsky fra billeder fra 1919.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)