Phone_DM_Artikel
 

Ny Cookievejledning fra Erhvervsstyrelsen

Danske Medier har torsdag den 12. december 2019  udsendt  en orientering vedr. en ny cookievejledning fra Erhvervsstyrelsen.

Erhvervsstyrelsen har udsendt en ny vejledning til brug af cookies, som indeholder en række ændringer i forhold til tidligere. Det vil ikke længere betragtes som et gyldigt samtykke, at brugere fortsætter ind på en hjemmeside, selv om der tydeligt er oplyst om brug af cookies. Tidligere fremgik det også, at styrelsen ikke ville håndhæve krav om forudgående samtykke. Det er nu ændret til, at der skal indhentes et informeret samtykke, inden der anvendes cookies. Endelig skal der nu også oplyses, hvor længe de enkelte cookies gemmes. Læs mere om de øvrige krav i Erhvervsstyrelsens vejledning eller vores medlemsorientering.

Hvis din medievirksomhed er medlem af Danske Medier, men ikke har modtaget orienteringen, og du ønsker at få orienteringen tilsendt, kan vejledningen rekvireres ved henvendelse til Frederik Weis Holst på fwh@danskemedier.dk

Har du spørgsmål til vejledningen bedes du henvende dig til Christina Moshøj eller Allan Sørensen.

Christina Moshøj
Seniorkonsulent, cand.jur.

cm@danskemedier.dk
Mobil: 51 50 26 44
Dir. nr: 33 97 42 61

20180905_U7A8741_SH

Allan Sørensen
Digital chef

as@danskemedier.dk
Mobil: 27 83 46 01
Dir. tlf: 33 97 42 81

Mest læste

Læs også

Interessen er overvældende, men på to afgørende områder halter podcastere stadig efter andre mediefolk

Et stigende antal danskere får deres nyheder, underholdning, sport og kultur via podcasts. Fra 2017 til 2020 er der sket en fordobling af podcastlytningen, hvilket har skabt en et fantastisk miljø af producenter, freelancere og uafhængige podcastere. Når det kommer til muligheder for at opnå juridisk vejledning og offentlig støtte, halter podcastere dog stadig bagud i forhold til andre mediefolk.

Politisk makværk i kviklånsloven

Der er indkaldt til nye forhandlinger om udbedring at uhensigtsmæssigheder i den såkaldte ”kviklånslov”. Brancheforeningerne for de private medier, annoncører, reklame og mediebureauer at komme med en klar opfordring til, at problemstillingerne løses for alle områder, og at man ikke kun finder en undtagelse for DBU’s spillertrøjer.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)