Phone_DM_Artikel
 

Ny Cookievejledning fra Erhvervsstyrelsen

Danske Medier har torsdag den 12. december 2019  udsendt  en orientering vedr. en ny cookievejledning fra Erhvervsstyrelsen.

Erhvervsstyrelsen har udsendt en ny vejledning til brug af cookies, som indeholder en række ændringer i forhold til tidligere. Det vil ikke længere betragtes som et gyldigt samtykke, at brugere fortsætter ind på en hjemmeside, selv om der tydeligt er oplyst om brug af cookies. Tidligere fremgik det også, at styrelsen ikke ville håndhæve krav om forudgående samtykke. Det er nu ændret til, at der skal indhentes et informeret samtykke, inden der anvendes cookies. Endelig skal der nu også oplyses, hvor længe de enkelte cookies gemmes. Læs mere om de øvrige krav i Erhvervsstyrelsens vejledning eller vores medlemsorientering.

Hvis din medievirksomhed er medlem af Danske Medier, men ikke har modtaget orienteringen, og du ønsker at få orienteringen tilsendt, kan vejledningen rekvireres ved henvendelse til Frederik Weis Holst på fwh@danskemedier.dk

Har du spørgsmål til vejledningen bedes du henvende dig til Christina Moshøj eller Allan Sørensen.

Christina Moshøj
Seniorkonsulent, cand.jur.

cm@danskemedier.dk
Mobil: 51 50 26 44
Dir. nr: 33 97 42 61

20180905_U7A8741_SH

Allan Sørensen
Digital chef

as@danskemedier.dk
Mobil: 27 83 46 01
Dir. tlf: 33 97 42 81

Mest læste

Læs også

Cookieregler: Erhvervsstyrelsen undersøger flere hjemmesider

Efter et stigende antal henvendelser har Erhvervsstyrelsen opjusteret tilsynet med cookiereglerne. Der undersøges hovedsageligt websites, hvor der er modtaget en konkret henvendelse, men styrelsen kan også tage sager op på eget initiativ. Der er ind til videre modtaget klager over ca. 100 websites i år.

Nyt samarbejde skal stoppe pengestrømme til ulovlige tjenester

Det er positivt at se så mange aktører bakke op om at forhindre ulovlig aktivitet på internettet. Lovgivning og domstolsafgørelser kan kun løse en del af problemet, men i sidste ende er det de forskellige aktørers engagement og vilje til at håndhæve reglerne, der for alvor skaber resultaterne, udtaler Danske Mediers digitale chef, Allan Sørensen

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)