DM_artikelbanner_logo
 

Ny fælles hjemmeside og nyt logo

Danske Medier, Danske Medier Arbejdsgiver og Danske Medier Research har i dag fået ny fælles hjemmeside og kommunikativ identitet.

Fra og med i dag har Danske Medier, Danske Medier Arbejdsgiver og Danske Medier Research nyt fælles visuelt udtryk, logo og ny fælles hjemmeside.

”Vores nye kommunikative identitet og fælles hjemmeside er et udtryk for det nye Danske Medier. Et Danske Medier, hvor vi på de indre linjer i foreningerne i efteråret blev styrket gennem et sekretariatssamarbejde Danske Medier og Danske Mediers Arbejdsgiverforening imellem. Et tættere samarbejde, der blandt andet skal være med til at sikre kvalificeret rådgivning og service til vores nuværende og nye medlemmer,” siger adm. direktør for Danske Medier og Danske Medier Arbejdsgiver, Morten Langager.

Den nye hjemmeside er et led i en række initiativer, der skal løfte foreningerne kommunikativt og som medlemsorganisation.

”Vi arbejder hver dag på at blive mere synlige for medlemmerne blandt andet gennem en styrket medlemskommunikation, ligesom vi sætter fokus på publicisme og mediernes betydning for demokratiet ved Mediernes Årsdag, der holdes første gang i næste uge. Et andet eksempel er vores aktuelle kampagne ”Flere sider”, der markerer forskellen på journalistiske og sociale medier. Forskellige aktiviteter og initiativer, der skal støtte op om at sikre de bedste mulige vilkår for, at de danske medier kan levere den bedst mulige oplysning til borgerne,” siger Morten Langager.

I 2019 vil danskemedier.dk blive videreudviklet med en række funktionaliteter og servicemuligheder for medlemmerne.

Om det nye logo Danske Medier: 
I Danske Medier mener vi noget, og vi kommer aktivt ud med det. Vi er altid parat til at tage debatten om mediernes betydning for samfundet. Det viser vi med kolonet, der afspejler mediernes og pressens klassiske rolle som formidler og ofte optræder før citatet, som et forvarsel om: ”Nu bliver der sagt noget væsentligt.”

Samtidig er skriften i Danske Medier-logoet blevet ændret, så den nu fremstår med ”fødder”. Typografisk er det en hilsen til mediers traditionelle bladhoveder og et signal om, at journalistisk integritet og publicistisk ansvarlighed mere end nogensinde er fundamentet for det samlede Danske Medier. Farvevalget moderne og et signal om den fornyelse, der også sker i mediebranchen.

Et af formålene med det nye logo og visuelle fornyelse er også at markere det nye og endnu stærkere bånd mellem branche- og arbejdsgiverforeningen samt Danske Medier Research.

Det nye logo er udviklet af designbureauet asap i tæt samarbejde med Danske Medier.

Om Danske Medier
Danske Medier er en brancheorganisation for de private danske medier. Vi kæmper for de journalistisk redigerede medier, det frie ord, den frie uafhængige presse og sunde rammevilkår for mediebranchen.

I Danske Medier står vi bag næsten 300 medievirksomheder, som har det til fælles, at de ønsker at give borgerne information, indblik, baggrund og nyheder. Det er blandt andet regionalaviser, lokalaviser og lokalradioer, der leverer information og har fingeren på pulsen i forhold til, hvad der sker i nærområdet. Det er fagblade og specialmedier, der leverer unikke informationer om særlige fagspecifikke områder. Det er magasiner, der har fokus på bl.a. viden og livstil. Og det er landsdækkende dagblade, aviser og netmedier, der blandt andet sætter dagsordener fra ind- og udland i perspektiv.

I Danske Medier rådgiver og støtter vi vores enkelte medlemsvirksomheder i deres hverdag. Vi forhandler og rådgiver i alle de forhold, der er relevante for en medievirksomhed.

Vi indsamler, analyserer og formidler fakta og tal, der danner grundlag for vores medlemsvirksomheders daglige forretning. Fx i form af læser- og lyttertal, overordnede trends eller branchespecifikke indsigter.

Vi tilbyder en bred vifte af arrangementer og uddannelsestilbud, der er relevante for ledere og medarbejdere i mediebranchen. Vi mener, at journalistisk redigerede medier er en afgørende forudsætning for et sundt og mangfoldigt demokrati og samfund. Derfor arbejder vi hver dag for at sikre vores medlemmer og branchen de bedst mulige betingelser for at levere oplysende journalistik.

Læs mere om Danske Medier Arbejdsgiver her. Læs mere om Danske Medier Research her.
Under videoen kan du se de tre versioner af det nye logo. 

Mest læste

Læs også

Nu får Danmark et podcastindex

Hvad går danskerne rundt med i ørerne, når de streamer og downloader podcast i Danmark? Efter lang tids forberedelse er det danske radiomarked – det vil sige DR, Radio24syv, Bauer Media og Danske Medier – i fællesskab klar til at lancere Dansk Podcast Index.

DR, Danske Medier og Bauer Media går sammen om at styrke dansk radio

Danmark bliver det 10. land på verdensplan, der bliver medlem af den internationale radioorganisation ”Radioplayer Worldwide”. Det er en realitet efter, at de tre danske centrale radioaktører – DR, Danske Medier og Bauer Media har indgået et dansk samarbejde om en ny fælles radiotjeneste, der giver radiolytterne en samlet indgang til danske radiokanaler under navnet ’MereRadio’.

Video: Mediernes Årsdag

Mediernes betydning for samfundet blev sat på dagsordenen på Mediernes Årsdag 7. maj – på en stor demokratisk dag.

Mange designpriser til danske mediehuse

Fire danske mediehuse kan se frem til at blive hædret for flot printdesign og seks danske mediehuse får præmier for fremragende digitale præsentationer, når Society for News Design Scandinavia tirsdag 4. juni afslører vinderne i Best News Design Scandinavia 2018 ved et stort Award Show i Pressen i Politikens Hus.

Digital nulmoms vedtaget

Folketinget vedtog tirsdag lovforslaget, der indebærer, at elektroniske aviser fra 1. juli 2019 kan sælges momsfrit – samtidig med at der skal betales en lønsumsafgift på 3,54 pct. af salgsprisen.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)