virksomhedsrettet-aktivering_1
 

Praktikantvejlederkurser i september og november

Artiklen er publiceret første gang 20. juni 2019

Det kræver mere end blot at kunne sit fag at være en god praktikantvejleder i dag. Derfor har Danske Medier og Dansk Journalistforbund i fællesskab udviklet et kursus for praktikantvejledere i mediebranchen. Kurset udbydes i samarbejde med Praktikudvalget for journalistuddannelser på DMJX, SDU og RUC.

Du inviteres hermed til at melde dig til de to moduler: Læringsplaner og Coach din praktikant samt Feedback og den svære samtale. Der kan ikke vælges mellem de to moduler. Du skal afsætte tid til at deltage i dem begge. 

Kurserne er denne gang udvidet med oplæg om læringsplaner på første modul – ligesom håndtering af sexchikane indgår på andet modul.

Det første modul Læringsplaner og Coach din praktikant foregår enten tirsdag 17. september i København hos Dansk Journalistforbund eller torsdag 19. september i Århus på DMJX.

Det andet modul Feedback og den svære samtale foregår enten 5. november i Århus hos DMJX eller 7. november i København hos Dansk Journalistforbund.

Pris: Kurserne koster samlet 2.200 kr. ex moms pr. deltager. Det er normalt arbejdspladsen, der betaler kurset, arbejdstiden og transporten. Der vil blive serveret en let frokost samt kaffe/the.

Tilmeld dig kurserne i Aarhus her.
Tilmeld dig kurserne i København her.

Mest læste

Læs også

Cookieregler: Erhvervsstyrelsen undersøger flere hjemmesider

Efter et stigende antal henvendelser har Erhvervsstyrelsen opjusteret tilsynet med cookiereglerne. Der undersøges hovedsageligt websites, hvor der er modtaget en konkret henvendelse, men styrelsen kan også tage sager op på eget initiativ. Der er ind til videre modtaget klager over ca. 100 websites i år.

Nyt samarbejde skal stoppe pengestrømme til ulovlige tjenester

Det er positivt at se så mange aktører bakke op om at forhindre ulovlig aktivitet på internettet. Lovgivning og domstolsafgørelser kan kun løse en del af problemet, men i sidste ende er det de forskellige aktørers engagement og vilje til at håndhæve reglerne, der for alvor skaber resultaterne, udtaler Danske Mediers digitale chef, Allan Sørensen

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)