virksomhedsrettet-aktivering_1
 

Praktikantvejlederkurser i september og november

Artiklen er publiceret første gang 20. juni 2019

Det kræver mere end blot at kunne sit fag at være en god praktikantvejleder i dag. Derfor har Danske Medier og Dansk Journalistforbund i fællesskab udviklet et kursus for praktikantvejledere i mediebranchen. Kurset udbydes i samarbejde med Praktikudvalget for journalistuddannelser på DMJX, SDU og RUC.

Du inviteres hermed til at melde dig til de to moduler: Læringsplaner og Coach din praktikant samt Feedback og den svære samtale. Der kan ikke vælges mellem de to moduler. Du skal afsætte tid til at deltage i dem begge. 

Kurserne er denne gang udvidet med oplæg om læringsplaner på første modul – ligesom håndtering af sexchikane indgår på andet modul.

Det første modul Læringsplaner og Coach din praktikant foregår enten tirsdag 17. september i København hos Dansk Journalistforbund eller torsdag 19. september i Århus på DMJX.

Det andet modul Feedback og den svære samtale foregår enten 5. november i Århus hos DMJX eller 7. november i København hos Dansk Journalistforbund.

Pris: Kurserne koster samlet 2.200 kr. ex moms pr. deltager. Det er normalt arbejdspladsen, der betaler kurset, arbejdstiden og transporten. Der vil blive serveret en let frokost samt kaffe/the.

Tilmeld dig kurserne i Aarhus her.
Tilmeld dig kurserne i København her.

Mest læste

Læs også

Google udfaser tredjeparts-cookies

Google skriver på deres blog, at de vil udfase understøttelse af tredjeparts-cookies i deres Chrome-browser inden for to år. I takt med lignende tiltag fra de øvrige førende browserudbydere, må det ses som en reel afvikling af den mest udbredte teknologi inden for programmatic, profilering, retargeting og trafikmåling. Det rejser en del spørgsmål og på nuværende tidspunkt er der usikkerhed om konsekvenserne.

Danske Medier om AVMS-direktivet

Danske Medier afgav i december et høringssvar i forbindelse med Kulturministeriets høring over ændring af lov om radio- og fjernsynsvirksomhed. Høringen følger af en ændring af EU-direktivet om audiovisuelle medietjenester (AVMS-direktivet).
Danske Medier tilkendegiver bl.a. i høringssvaret af foreningen tilslutter sig at loven udvides til at omfatte videodelingsplatformstjenester. I tillæg hertil konstaterer foreningen, at for så vidt angår reguleringen af kommerciel kommunikation bør det være klart hvorvidt det er markedsføringsloven eller radio- og fjernsynsloven, der finder anvendelse.

Overenskomstforhandlingerne er skudt i gang

Størstedelen af overenskomsterne på det private arbejdsmarked skal fornys med virkning fra den 1. marts 2020. Det gælder naturligvis også for overenskomsterne i Danske Mediers Arbejdsgiverforening, der dækker det redaktionelle område, det grafiske område, funktionærområdet og distributionsområdet.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)