virksomhedsrettet-aktivering_1
 

Praktikantvejlederkurser i september og november

Artiklen er publiceret første gang 20. juni 2019

Det kræver mere end blot at kunne sit fag at være en god praktikantvejleder i dag. Derfor har Danske Medier og Dansk Journalistforbund i fællesskab udviklet et kursus for praktikantvejledere i mediebranchen. Kurset udbydes i samarbejde med Praktikudvalget for journalistuddannelser på DMJX, SDU og RUC.

Du inviteres hermed til at melde dig til de to moduler: Læringsplaner og Coach din praktikant samt Feedback og den svære samtale. Der kan ikke vælges mellem de to moduler. Du skal afsætte tid til at deltage i dem begge. 

Kurserne er denne gang udvidet med oplæg om læringsplaner på første modul – ligesom håndtering af sexchikane indgår på andet modul.

Det første modul Læringsplaner og Coach din praktikant foregår enten tirsdag 17. september i København hos Dansk Journalistforbund eller torsdag 19. september i Århus på DMJX.

Det andet modul Feedback og den svære samtale foregår enten 5. november i Århus hos DMJX eller 7. november i København hos Dansk Journalistforbund.

Pris: Kurserne koster samlet 2.200 kr. ex moms pr. deltager. Det er normalt arbejdspladsen, der betaler kurset, arbejdstiden og transporten. Der vil blive serveret en let frokost samt kaffe/the.

Tilmeld dig kurserne i Aarhus her.
Tilmeld dig kurserne i København her.

Mest læste

Læs også

Møde mellem Danske Medier og kulturministeren

Formand for Danske Medier og adm. direktør i Jysk Fynske Medier Jesper Rosener samt adm. direktør i Danske Medier Louise Brincker mødes i morgen søndag 29. marts 2020 med kulturminister Joy Mogensen (S). Parterne skal drøfte mediernes udfordringer som konsekvens af coronakrisen og hvilke løsninger, der vil kunne tilgodese mediebranchen.

Danske Medier appellerer om midlertidig hjælpepakke for at sikre, at medierne ikke bukker under, mens de løfter den vigtigste oplysningsopgave i årtier

De danske medier er som mange andre brancher stærkt udfordrede af coronakrisen. For flere medier risikerer de faldende annonceindtægter at få dramatiske og permanente økonomiske konsekvenser. Derfor appellerer branchen til regeringen om en midlertidig hjælpepakke for at sikre, at medierne fortsat kan varetage deres opgave med at oplyse borgerne – både lokalt, regionalt og nationalt.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)