web
 

Praktikantvejlederkurser i marts og maj

Det kræver mere end blot at kunne sit fag at være en god praktikantvejleder i dag. Derfor har Danske Medier og Dansk Journalistforbund i fællesskab udviklet et kursus for praktikantvejledere i mediebranchen.

Du inviteres hermed til at melde dig til de to moduler: Læringsplaner og Coach din praktikant samt Feedback og den svære samtale. Der kan ikke vælges mellem de to moduler. Du skal afsætte tid til at deltage i dem begge. 

Det første modul Læringsplaner og Coach din praktikant foregår enten tirsdag 17. marts i København hos Dansk Journalistforbund eller torsdag 19. marts i Odense hos Jysk Fynske Medier.

Det andet modul Feedback og den svære samtale foregår enten 12. maj i Odense hos Jysk Fynske Medier eller 14. maj i København hos Dansk Journalistforbund.

Pris: Kurserne koster samlet 2.500 kr. ex moms pr. deltager. Det er normalt arbejdspladsen, der betaler kurset, arbejdstiden og transporten. Der vil blive serveret en let frokost samt kaffe/the.

Læs også

Da norsk lokalmedie ignorerede antallet af klik, strømmede abonnenterne til

Da Janne Rygh og hendes kolleger begyndte det analysearbejde, som i første omgang endte med 12.000 kategoriserede – og manuelt indtastede – artikler i et excel-ark, havde Amedia næsten ingen rent digitale abonnenter. Tværtimod var de loyale læsere næsten alle sammen bundet op på printavisen. I dag, otte år senere, er halvdelen af abonnenterne rent digitale.

Hvad er egentlig problemet med techgiganter?

Spredning af ulovligt indhold. Massiv dataindsamling på tværs af platforme og monopolisering af markedet. Alt sammen problemer relateret til techgiganterne, som der efterhånden længe har været opmærksomhed på.
Det nye er, at der nu er bred politisk vilje – både nationalt og i EU-regi – til at tage tyren ved hornene. I denne udgave af Danske Mediers Digitale Brief ser vi derfor nærmere på problemerne såvel som deres mulige løsninger.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev