Banner_Ugeaviserne_790x426
 

Programmet er klar til Ugeavisernes Efterårsseminar

Sidste punktum er sat i programmet til Danske Medier og De Lokale Ugeavisers årlige konference, Ugeavisernes Efterårsseminar, der igen i år afholdes på Hotel Koldingfjord.

Ugeavisernes Efterårsseminar afholdes 2. oktober. Igen i år har vi fået sammensat et pakket program med gode talere, som kan inspirere og udvikle medarbejderne på de lokale ugeaviser. 

Deltagerne kan blandt andet se frem til at høre om ”Tendenser i medieudviklingen nu og i fremtiden”, ligesom de vil kunne blive ”Klar til Amazon-effekten”. Endelig er der på konferencen fokus på ”Teknologiens muligheder og Trends i fremtiden”.

Foruden teknologi og faglig udvikling, vil der også være input om at skabe engagement og begejstring både blandt læserne og på redaktionen. På seminaret kan deltagerne blandt andet møde medieprofessor Anker Brink Lund, tv-vært Thomas Mygind, journalist på TV 2 News, Troels Mylenberg og chefredaktør på BT, Michael Dyrby.

Se hele programmet her (åbner som PDF). Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, venligst vær opmærksom på sidste frist for tilmelding mandag 16. september. 

Ny pris for kommercielle tiltag på de danske ugeaviser
Danske Medier og De Lokale Ugeaviser har i år også valgt at tage initiativ til en særlig pris – Ugeavisernes kommercielle pris – som skal honorere kommercielle tiltag blandt ugeaviserne i Danmark. 

Prisen vil blive uddelt sammen med Ugeavisernes Årspriser ved Ugeavisernes Efterårsseminar.

Det er gratis at indsende indstillinger til prisen, men indstillingerne skal være os i hænde senest 3. september kl 12.00.

Alle kommercielle tiltag kan deltage i konkurrencen og intet er for småt. Det kan være et særligt tiltag eller annonceformat, et tillæg til avisen eller ny målgruppe, som det er lykkedes at få i tale.  Men det kan også være en særlig måde at arbejde med annoncører eller en måde, hvordan ugeavisens digitale tilstedeværelse er blevet understøttet.

Hvis man ønsker at deltage, skal mediet sende en beskrivelse af, hvad der ligger i det kommercielle tiltag. 

Indstillingen sendes til publicistisk chef i Danske Medier, Jesper Jürgensen på jej@danskemedier.dk eller med post til Jesper Jürgensen, Danske Medier, Skindergade 7, 1159 København K.

Udover en nærmere beskrivelse af, hvad der ligger i tiltaget, skal indstillingen også indeholde et eksempel på, hvordan det konkret er blevet implementeret.

Juryen som vurderer indstillingerne er medlemmerne af fagudvalget for ugeaviserne i Danske Medier.

Foruden den nye kommercielle pris vil der på Ugeavisernes Efterårsseminar som sædvanlig blive uddelt Ugeavisernes Årspriser, som du kan læse mere om her.

Mest læste

Læs også

Vi tager ansvar for indholdet: Mærkningsordning taget flot imod

I juni lancerede Danske Medier sammen med Pressenævnet en mærkningsordning, der giver Danske Mediers medlemmer mulighed for at mærke sine publiceringer med: ”Vi tager ansvar for indholdet og er tilmeldt Pressenævnet”. Store og små mediehuse og medier har siden taget mærkningsordningen i brug.

Sidste frist for indstillinger til Prix Radio

Sidste frist for indstillinger 16. august. Prix Radio er branchens årlige awardshow, hvor årets bedste programmer og fortællinger, interviews, værter og øjeblikke bliver hædret og fejret. Prix Radio afholdes i forbindelse med fagfestivalen Radiodays.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)