Banner_Ugeaviserne_790x426
 

Programmet er klar til Ugeavisernes Efterårsseminar

Sidste punktum er sat i programmet til Danske Medier og De Lokale Ugeavisers årlige konference, Ugeavisernes Efterårsseminar, der igen i år afholdes på Hotel Koldingfjord.

Ugeavisernes Efterårsseminar afholdes 2. oktober. Igen i år har vi fået sammensat et pakket program med gode talere, som kan inspirere og udvikle medarbejderne på de lokale ugeaviser. 

Deltagerne kan blandt andet se frem til at høre om ”Tendenser i medieudviklingen nu og i fremtiden”, ligesom de vil kunne blive ”Klar til Amazon-effekten”. Endelig er der på konferencen fokus på ”Teknologiens muligheder og Trends i fremtiden”.

Foruden teknologi og faglig udvikling, vil der også være input om at skabe engagement og begejstring både blandt læserne og på redaktionen. På seminaret kan deltagerne blandt andet møde medieprofessor Anker Brink Lund, tv-vært Thomas Mygind, journalist på TV 2 News, Troels Mylenberg og chefredaktør på BT, Michael Dyrby.

Se hele programmet her (åbner som PDF). Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, venligst vær opmærksom på sidste frist for tilmelding mandag 16. september. 

Ny pris for kommercielle tiltag på de danske ugeaviser
Danske Medier og De Lokale Ugeaviser har i år også valgt at tage initiativ til en særlig pris – Ugeavisernes kommercielle pris – som skal honorere kommercielle tiltag blandt ugeaviserne i Danmark. 

Prisen vil blive uddelt sammen med Ugeavisernes Årspriser ved Ugeavisernes Efterårsseminar.

Det er gratis at indsende indstillinger til prisen, men indstillingerne skal være os i hænde senest 3. september kl 12.00.

Alle kommercielle tiltag kan deltage i konkurrencen og intet er for småt. Det kan være et særligt tiltag eller annonceformat, et tillæg til avisen eller ny målgruppe, som det er lykkedes at få i tale.  Men det kan også være en særlig måde at arbejde med annoncører eller en måde, hvordan ugeavisens digitale tilstedeværelse er blevet understøttet.

Hvis man ønsker at deltage, skal mediet sende en beskrivelse af, hvad der ligger i det kommercielle tiltag. 

Indstillingen sendes til publicistisk chef i Danske Medier, Jesper Jürgensen på jej@danskemedier.dk eller med post til Jesper Jürgensen, Danske Medier, Skindergade 7, 1159 København K.

Udover en nærmere beskrivelse af, hvad der ligger i tiltaget, skal indstillingen også indeholde et eksempel på, hvordan det konkret er blevet implementeret.

Juryen som vurderer indstillingerne er medlemmerne af fagudvalget for ugeaviserne i Danske Medier.

Foruden den nye kommercielle pris vil der på Ugeavisernes Efterårsseminar som sædvanlig blive uddelt Ugeavisernes Årspriser, som du kan læse mere om her.

Mest læste

Læs også

Praktikantvejlederkurser i marts og maj

Det kræver mere end blot at kunne sit fag at være en god praktikantvejleder i dag. Derfor har Danske Medier og Dansk Journalistforbund i fællesskab udviklet et kursus for praktikantvejledere i mediebranchen.

Digitalt startup-ikon giver gode råde til danske redaktører

Spørgelysten blandt publikum var stor, da Mette Lykke optrådte som en af hovedtalerne i Odense på Redaktørernes Dag 2019. Hendes position som CEO for Too Good To Go og tidligere Endomondo, triggede publikum til at stille flere spørgsmål, end Berlingskes Mette Østergaard som moderator kunne nå at formidle videre på scenen. Som opfølgning på den ellers timelange session, kommer her Mette Lykkes skriftlige svar på de ubesvarede spørgsmål redaktørerne stillede i konferencens digitale Q&A-redskab.

Danske Medier udtaler: Behov for regulering af techgiganter

I Danske Medier synes vi det er positivt, Justitsminister Nick Hækkerup (S) har meldt ud, at man fra regeringens side vil kigge på regulering af sociale medier. De store digitale platforme har vokset sig så store og omspændende, at der er tale om en kritisk infrastruktur, der er koncentreret omkring få store aktører. Desværre er det uigennemskueligt for forbrugere, myndigheder og virksomheder, hvordan disse platforme reelt fungerer, hvilket kan og bliver udnyttet.

Årets Programmatic konference bliver spektakulær

Man kunne sagtens forvente dystre toner fra en konference dedikeret til målrettet annoncering, i takt med at Apple, Mozilla og Google m.fl. udfaser det teknologiske fundament for 3.parts cookies kombineret med at lovregulering udfordrer tracking-muligheder. Men den digitale annoncebranche er ukuelig i sin innovation og tilgang til at udvikle nye modeller til optimering af kommercielle budskaber. Derfor er der lagt op til en højst spektakulær udgave af Programmatic, der løber af staben for sjette år i træk den 28 november.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)