RD19_01
 

Radiodays 2019

Radiodays 2019 holdes fredag 20. september i det helt nye konferencecenter Huone på Amager Strandvej med efterfølgende Prix-fest samme sted.

Danske Medier, DR, Radio24Syv og Bauer Media samler endnu engang branchen til en dag med fokus på radio.

Radiomediet står stærkere end i mange år, omsætningen vokser, den digitale lytning stiger – ikke mindst på podcast og politisk er der stor opmærksomhed på mediet. Når radiobranchen mødes, er der således både en ny koncessionshaver for FM4 på vej, ligesom nye digitale kulturkanaler kan være på vej.

Styregruppen bag Radiodays har atter bedt Ole Mølgaard stå i spidsen for programmet. Ole Mølgaard skal sammen med en bredt sammensat programgruppe udvikle et spændende og alsidigt program, der samler det bedste fra ind- og udland.

Deltagerantallet har været stigende år for år og arrangørerne bag Radiodays har derfor valgt at sikre, at der bliver plads til endnu flere deltagere. Samtidig er der lagt vægt på at også små uafhængige producenter og radiostationer skal have mulighed for at deltage, og af den grund er prisen sænket, for både konferencen og den efterfølgende prisfest.

Programmet tilrettelægges i et samarbejde mellem Ole Mølgaard og programgruppen, der bl.a. består af Rune Born Schwartz og Nanna Bernth fra Bauer Media, Søren Brunsgaard og Trine Schou fra Center for Podcasting, Tine Tholander fra Radio24Syv, Rebecca Bach-Lauritsen samt Tine Maria Borresø, Peter Nigel og Hanne Barslund fra DR.  Derudover afholdes en række møder med aktører i branchen med henblik på at få sammensat så alsidigt og relevant et program som muligt.

Allerede nu er der tilsagn fra en lang række talere. 

Sveriges Radio generaldirektør Cilla Benkö og Naja Nielsen, der er digital direktør på BBC News holder oplæg om journalistik og nyheder. Fra BBC kommer også Jeremy Stone som er Head of Social Media og Will Drysdale, der arbejder med at forny den traditionsrige taleradiokanal BBC Radio 4 igennem nye podcast-formater.

Efterhånden som programmet bliver til, vil man kunne følge med på Radiodays.dk, der lige nu viser masser af billeder fra Prix Radio 2018. 

Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer hører vi gerne om dem på Radiodays’ Facebookside eller du kan sende en mail direkte til Ole på ok@the-crowd.dk

Der åbnes for tilmelding i slutningen af maj, hvor også hovedparten af programmet vil blive offentliggjort.

Mest læste

Læs også

Gå-hjem-møde om afslørende journalistik

Danske Medier inviterer medlemmerne til gå-hjem-møde 30. september. Her vil journalisterne Asger Havstein Eriksen og Morten Halskov fra Fagbladet 3F fortælle om arbejdet med afsløringerne af slumlejre i Padborg, der hviler på et tungt og imponerende stykke gravearbejde.

Årets nomineringer til Prix Radio

Her er de nominerede til Prix Radio 2019 i kategorierne: Årets podcast, Årets nyskabelse, Årets dokumentar og dokumentariske feature, Årets Radioprogram, Årets Morgenflade, Årets musikprogram, Årets vært/værtspar, Årets Interview – Den gode samtale, Årets Interview – Den kritiske, Årets nyheds- / Aktualitets-program, Årets radiopersonlighed, Årets Lytterinddragelse, Årets øjeblik, Årets satire, Årets kommercielle samarbejde og Årets promotion, Årets reklame, Årets event.

Redaktørernes Dag – nu med samtalesaloner og særudgave af Presselogen

Den årlige konference for redaktører ”Redaktørernes Dag 2019” afholdes i år 12. november på Kvægtorvet ved TV 2 i Odense. Konferencen er en ny og fokuseret udgave af mediebranchens traditionsrige fætter-kusine-fest i Svendborg, Redaktørernes Døgn. I år bliver klog konstruktivitet og kærlig kollegialitet konferencens bærende søjler.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)