artikel_790×426-Vers2b
 

Redaktørernes Dag – nu med samtalesaloner og særudgave af Presselogen

Den årlige konference for redaktører ”Redaktørernes Dag 2019” afholdes i år 12. november på Kvægtorvet ved TV 2 i Odense. Konferencen er en ny og fokuseret udgave af mediebranchens traditionsrige fætter-kusine-fest i Svendborg, Redaktørernes Døgn. I år bliver klog konstruktivitet og kærlig kollegialitet konferencens bærende søjler.

Konferencen vil også forsøge at komme tættere på mediernes ledelsesudfordringer, og det sker i tre samtalesaloner, som afvikles i samarbejde med de tre journalistuddannelser.

I SALON AARHUS kommer vi tættere på medarbejdernes kompetencer. Samtalen kommer til at dreje sig om, hvordan vi som ledere bliver bedre til at udnytte den palet af kompetencer, som journalistuddannelserne udstyrer dimittender med.  I denne salon møder du blandt andre rektor på DJMX, Trine Nielsen.

Læs også: Internationale topnavne taler på Redaktørernes Dag

I SALON ODENSE ser vi nærmere på teknologien. Vi vil fokusere samtalen på de ledelsespotentialer- og udfordringer, som ny teknologi på redaktionen betyder. Data og robotter er nøgleordene i denne salon, hvor du blandt andre møder Ralf Andersson, professor Ulrik Kjær og fellowship Andreas Marckmann.

Og endelig vil vi i SALON ROSKILDE komme tættere på brugerne eller forbrugerne af medier. Samtalen kommer til at dreje sig om, hvordan aktuel viden om brugeradfærd kan omsættes til konkrete ledelsesbeslutninger. I salonen møder du blandt andre forskerne Mark Ørsten, Jannie Møller Hartley og Ida Willig.

Læs også: Redaktørernes Dag sætter fokus på det redaktionelle lederskab

Den faglige del af dagen slutter af med en særudgave af Presselogen: Mediebranchen set udefra med Jens Gaardbo, TV 2. Blandt deltagerne kan du blandt andre møde Özlem Cekic og adm. direktør i Microsoft Danmark, Nana Bule. I den kommende tid vil der blive præsenteret flere navne.

Tilmeld dig og dine kolleger til Redaktørernes Dag her.

I år er prisen for at deltage i Redaktørernes Dag sat ned til 3.600 kroner ex moms. Men frem til 1. september kan du tilmelde dig med en særlig early bird-pris på kun 2.900 kroner ex moms. Beløbet dækker dags- og aftenarrangement.

Mest læste

Læs også

Flere stemmer i æteren?

Danske Medier var med internationalt til at sætte fokus på diversitet i radiobranchen, da vi via vores europæiske organisation for kommercielle radiostationer AER markerede World Radio Day 13. februar.

Gode digitale intentioner fra Kommissionen

EU-Kommissionen har fremlagt hovedlinjerne i deres nye digitale strategi. Udspillet er et vigtigt signal om den linje og de områder, som vi kan forvente, at Kommissionen vil fokusere på i de kommende år.

Vigtig ny vejledning fra Datatilsynet

Datatilsynet har udgivet en ny vejledning om behandling af personoplysninger om hjemmesidebesøgende, der indeholder væsentlige stramninger ift. gældende praksis.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)