3
 

Stillingsopslag: Ansættelses- og arbejdsret i mediebranchen

Vil du være med til at rådgive danske medievirksomheder og samtidig være med til at udvikle de private mediers branche- og arbejdsgiverorganisation?

Danske Mediers Arbejdsgiverforening søger advokat, cand.jur. eller cand.merc.jur. med kendskab til kollektiv og individuel arbejdsret. Som medarbejder i det fælles sekretariat mellem Danske Medier og Danske Mediers Arbejdsgiverforening får du mulighed for at kæmpe for de journalistisk redigerede medier, det frie ord, den frie uafhængige presse og sunde rammevilkår for mediebranchen. Vi rådgiver og støtter vores medlemmer, medievirksomhederne, i deres hverdag.

Stillingen:
Stillingen indeholder medlemsrådgivning i løn- og ansættelsesforhold, herunder telefonisk rådgivning med medlemmer, afholdelse af mæglingsmøder, gennemførelse af faglig voldgifter og retssagsbehandling. Medlemmerne omfatter samtlige led i medieproduktionen, herunder medierne, trykkerier og distribution. Du vil også blive inddraget i sekretariatets øvrige juridiske arbejde for foreningens medlemmer, hvor blandt andet reglerne omkring mediestøtte vil blive en naturlig del af rådgivningen.

Under overenskomstforhandlingerne vil du deltage både i det forberedende arbejde og i selve forhandlingerne. Udarbejdelse af lønstatistik og konsekvensberegninger i forbindelse med overenskomstforhandlingerne vil være en naturlig del af dit arbejde, og det vil være en fordel, hvis du har beskæftiget dig med dette tidligere. Du vil i dit daglige virke referere til afdelingen for overenskomst og personalejura.

Hvem er du:
Som person trives du i krydsfeltet mellem økonomi og jura. Du er klar på at sætte dig ind i og rådgive om de naturlige områder, som er relevante for organisationens mange spændende medlemmer, der spænder fra virksomheden med den professionelle HR-afdeling til den lille virksomhed, hvor indehaveren selv har overblikket.

Du er grundig og vedholdende og formår at føre en sag til ende uden at miste overblikket. Du har en positiv, udadvendt og åben tilgang til andre mennesker og til arbejdsopgaver. Og du er klar til at tage aktiv del i Danske Medier og Danske Medier Arbejdsgiverforenings udvikling.

Vi tilbyder:
Lønnen fastsættes efter individuel aftale. Du må påregne en vis indenlandsk rejseaktivitet samt lejlighedsvist arbejde uden for normal kontortid. Af faste elementer i lønpakken kan nævnes pensionsordning, fem feriefridage, helbredssikringsordning mv.

Om Danske Mediers Arbejdsgiverforening:
Danske Medier og Danske Medier Arbejdsgiverforening rådgiver og støtter vores medlemsvirksomheder i deres hverdag. Vi forhandler og rådgiver i alle forhold, der er relevante for en medievirksomhed. I Danske Mediers Arbejdsgiverforening har vi overenskomst med bl.a. Dansk Journalistforbund, HK/Privat og 3F.

Danske Medier repræsenterer godt 300 medlemsvirksomheder.  Vores medlemmer publicerer i lyd, billeder og tekst journalistisk indhold regionalt, lokalt, i fagblade, specialmedier, magasiner, dagblade, radio og netmedier.

Vi tilbyder job i en velfungerende organisation i tilknytning til en dynamisk og omskiftelig branche med et godt og tæt netværk med medlemsvirksomhederne.

Ansøgningsfrist og proces:
Vil du vide mere om stillingen kan du kontakte viceadministrerende direktør Thomas Rønnow eller overenskomstchef Pia Rude Truelsen, prt@dmaf.dk eller på telefon 3397 4000.

Send din skriftlige ansøgning og CV til Pia Rude Truelsen snarest og senest mandag den 24. juni 2019. Vi gennemfører løbende samtaler og glæder os til at høre fra dig.

Læs også

Executive Assistant til Danske Medier

Er du passioneret for ledelses- og forandringsprocesser? Har du lyst til at blive en del af en organisation i udvikling midt i den politiske samtale i Danmark? Har du flair for koordinering og processtyring? Så kunne jobbet som executive assistant til den adm. direktør i Danske Medier måske være et næste skridt i din karriere.

Danske Mediers høringssvar til ny dansk frekvensstrategi

Danske Medier har med interesse konstateret, den igangværende høring om udkast til ny dansk frekvens strategi. Danske Medier undrer sig over, at foreningen ikke er på høringslisten, men går ud fra at foreningens bemærkninger vil blive inddraget i det videre arbejde.

Da norsk lokalmedie ignorerede antallet af klik, strømmede abonnenterne til

Da Janne Rygh og hendes kolleger begyndte det analysearbejde, som i første omgang endte med 12.000 kategoriserede – og manuelt indtastede – artikler i et excel-ark, havde Amedia næsten ingen rent digitale abonnenter. Tværtimod var de loyale læsere næsten alle sammen bundet op på printavisen. I dag, otte år senere, er halvdelen af abonnenterne rent digitale.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev