På Ugeavisernes Efterårsseminar 2019 uddeler Danske Medier for første gang ”Ugeavisernes kommercielle pris”. Prisen skal honorere kommercielle tiltag blandt ugeaviserne. De tre nominerede til prisen er meget forskellige tiltag, der alle er mulige at implementere for andre ugeaviser.
Vinderen kåres ved Ugeavisernes Efterårsseminar på Hotel Koldingfjord den 2. oktober. Læs mere om arrangementet og tilmeld dig her.
De tre nominerede til prisen er:
- Lokalavisen Favrskov. Udvikling af app med annonceindhold, der kan tiltrække unge læsere og nye kundegrupper. Appen kan sammenlignes med et kuponhæfte men er elektronisk og tilbuddet kan som sagt skiftes hver måned. Initiativet er indstillet af Lokalavisen Favrskov.
- Nordjyske Medier. Et fordelsprogram, der tilbyder abonnementsbaseret markedsføring til små, mellemstore og store virksomheder ud fra et ønske om, at det skal være nemt og overskueligt at købe markedsføring i en ugeavis. Fordelsprogrammet er indstillet af Nordjyske Medier.
- Jysk Fynske Medier. Et særlig digitalt system, der kan skabe mere værdi for den type af annoncører, som udgør den primære kundedatabase og kundesegment nemlig de små og mellemstore virksomheder. Initiativet er indstillet af Jysk Fynske Medier
Juryen som har udvalgt de tre nominerede er Ugeavisernes fagudvalg. Prisen vil blive uddelt af Mette Hviid Togsverd fra Gladsaxe Bladet.
Læs også: Programmet er klar til Ugeavisernes Efterårsseminar