Banner_Ugeaviserne_790x426
 

Tre kommercielle tiltag nomineret til ny pris blandt ugeaviserne

På Ugeavisernes Efterårsseminar 2019 uddeler Danske Medier for første gang ”Ugeavisernes kommercielle pris”. Prisen skal honorere kommercielle tiltag blandt ugeaviserne. De tre nominerede til prisen er meget forskellige tiltag, der alle er mulige at implementere for andre ugeaviser.

Vinderen kåres ved Ugeavisernes Efterårsseminar på Hotel Koldingfjord den 2. oktober. Læs mere om arrangementet og tilmeld dig her.

De tre nominerede til prisen er:

  1. Lokalavisen Favrskov. Udvikling af app med annonceindhold, der kan tiltrække unge læsere og nye kundegrupper. Appen kan sammenlignes med et kuponhæfte men er elektronisk og tilbuddet kan som sagt skiftes hver måned. Initiativet er indstillet af Lokalavisen Favrskov.
  2. Nordjyske Medier. Et fordelsprogram, der tilbyder abonnementsbaseret markedsføring til små, mellemstore og store virksomheder ud fra et ønske om, at det skal være nemt og overskueligt at købe markedsføring i en ugeavis. Fordelsprogrammet er indstillet af Nordjyske Medier.
  3. Jysk Fynske Medier. Et særlig digitalt system, der kan skabe mere værdi for den type af annoncører, som udgør den primære kundedatabase og kundesegment nemlig de små og mellemstore virksomheder. Initiativet er indstillet af Jysk Fynske Medier

Juryen som har udvalgt de tre nominerede er Ugeavisernes fagudvalg. Prisen vil blive uddelt af Mette Hviid Togsverd fra Gladsaxe Bladet.

Læs også: Programmet er klar til Ugeavisernes Efterårsseminar

Læs også

Ny rapport: Rekordhøj vækst i digital annonceomsætning er gode nyheder, men techgiganter indtager stadig større markedsandele

Friske tal fra rapporten “Online Markedsstatistik 2021” af Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation viser en markant fremgang på det digitale annoncemarked i 2021. Udviklingen står i kontrast til et coronaramt 2020, hvor stigningen i annonceomsætning fra 2019 til 2020 var meget beskeden. Samtidig udgør techgiganters markedsandele over halvdelen af den digitale omsætning. Det advarer Danske Medier mod og opfordrer Folketinget til at følge i EU’s spor og stramme grebet om big tech.

Høringssvar vedrørende udkast til forslag til lov om delvis undtagelse af den uafhængige task force vedrørende Scandinavian Star fra reglerne i lov om offentlighed i forvaltningen m.v.

Danske Medier har med tak modtaget Justitsministeriets høringsbrev af 15. marts 2022 med opfordring til at fremkomme med bemærkninger til lovforslaget om delvis undtagelse af den uafhængige task force om reder-, ejer- og forsikringsforholdene vedrørende Scandinavian Star fra reglerne i lov om offentlighed i forvaltningen m.v.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev